Busborgen, 50-års firande...

.... Ja ännu en gång så har helgen gått alldeles för fort. I fredags var Jimmy hemma med Julia då dagis hade planeringsdag så vi passade på att bara vara och ta allting som det kommer, vi tog en sväng till Tuna Park och Jimmy köpte två linnen och leggings åt mig i försenad födelsedagspresent.
I lördags så var det dags att kliva upp tidigt, Julia vaknade av solen redan vid 6 men hon gick att söva om tills klockan blev runt halv 8 eller nåt sånt. Så vi klädde på oss, åt frukost och åkte iväg till Sofia, Magnus och lilla Olivia. Vi hade en dag planerad att åka till busborgen i Västerås. Och nog var det allt att man blev som barn själv. Jisses vad roligt det var. Här kommer några bilder från det samt ett videoklipp när Julia åker rutchkana. Jag älskar hennes "aiii" (Wiiie).

..
Mamma & Julia     Olivia & Julia         Mamma & Julia            Pappa & Julia
.
Pappa & Julia       Julia funderar (?!) Sofia & Olivia             Julia & Olivia
..
Julia leker            Olivia & Julia              Mammor med valparna Pappa & Julia
.
Åker rutchkanan Älskar minerna :)         Hur glad som helst
Det finn även många, många mer bilder från när vi var där men jag orkar inte sitta och ladda upp runt 90 bilder. Så detta var litet smakprov bara och det är absolut inte sista gången vi kommer åka dit, det kan jag lova :)
Eftersom det ändå blev jobbigt att vara där i 2 ½ timme så bestämde vi alla oss för att åka hem, barnen blev jätte trötta och vi vuxna blev nog minst lika trötta vi också. På hemvägen somnade Julia i bilen så vi åkte till Jimmys morbror och fördrev tiden en stund.. Våran "stund" blev bara si så där två timmar :). Vi väntade på att klockan skulle gå lite då vi skulle överraska Jimmys lillebrors pappa Mats (Julias extra farfar) då han fyllde 50. Jimmy är så smart att han kommer på (när vi parkerat) att man skulle handla grillat och ta med själv om man ville ha. Så vi väntade en stund på att Mats skulle komma (han spelade golf tävling..), och Julia blev tröttare och gnälligare. Så när vi väl skyndar oss iväg till Ica Slagsta så hinner Mats komma hem precis innan oss så man fick aldrig se hans min när han såg alla. Skit också! Men kul var det för nog blev han överraskad allt. Vi kom inte hem förrän runt 8 - halv 9. Julia var jätte duktig och skötte sig galant, så vi fick mycket beröm om att hon var ett charmtroll och så snäll och glad.. Eller beröm och beröm.. Hehe, komplimanger eller vad ska man säga?! :)
I alla fall, när vi kom hem så hängde jag upp 3 filtar för hennes fönster så vi fick sovmorgon, åtminstånde hoppas på att få det, solen går upp vid våra sovrumsfönster och det är frustrerande! Så vi fick sova till halv 9. SKÖNT :D
Idag har det bara varit lugnt, Jimmy och jag var och shoppade i dag så Julia fick lite fina långärmade t-shirts så hon inte bränner sig på dagis, några fler jeans och jag fick 3 tröjor. Inte mycket men alltid något! :) Sen var det bara hem och göra mat och Jimmy stack till innebandyn. Själv satt jag och gjorde om 3 bodys till t-shirts istället. Julia kan inte ha body då hon alltid bajsar ner dem så jag kapade nederdelen och dem passar utmärkt. Varför slänga fräsha kläder när man bara kan modifiera om dem lite och använda dem propert?! :)
Nej nu är klockan 21,56 och regnet är snart här. Det hänger ett stort mörkt moln och jag väntar på att helvetet ska bryta loss.
Uppdatering inom kort om jag känner för det.. Motivationen är låg när det inte är några som kommenterar. Något speciellt ni vill veta?! :S

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0