1 maj

Ja nu är vi redan inne i maj. Det är helt sjukt vad fort tiden går, speciellt när man har roligt.
Valborgen spenderade jag tillsammans med Jimmy ute hos min kusins svåger med familj och umgicks mycket med tjejerna. Det var så skönt att se dem alla igen. Det känns som att det var jätte länge sen fast att det inte är så jätte länge sedan. Men ändå.. Vi tog en cykeltur dit ut (Kolunda) och sedan när vi väl är framme så ser vi regnmoln och det blåser till en förbannelse utanför. SUCK tänkte jag, nu kommer vi frysa som fan när vi cyklar hem sen och Julia kommer inte vara nöjd. Men Daniel skjutsade hem Jimmy till mig med cyklarna och hämtade bilen istället. Klockan började bli alldeles för sent för att Julia skulle få i sig kvällsmat så hon fick äta lite där ute medan grabbarna var in till stan och dem andra barnen åt. Lagom när vi kom hem skulle vi åka och kolla när dem tände brasan i Sundbyholm, vakten om tog parkeringspengar sa "halv 9". Vilken värd lever han i när det sedan (kom till till 20.10) står i hamnkiosken "elden tänds 21.00".. GAH! Vi var bra tidiga.. Jimmys pappa var även med dit. Så medans vi går omkring och fördriver tid i en stormvind så möter vi på Tammy och Luis, med deras jätte söta lilla Alizée. Deras dotter är född dagen innan Julia och vi gick i samma föräldragrupp med våra barnmorskor :)
Efter raketerna och elden i Sumpan åkte vi hem och lämnade Jimmys pappa och vi åkte upp till Vilsta för att se om man kunde se några riktiga puckon man kände igen :P Men det var alldeles för mörkt och Julia hade somnat när vi kom dit. Men lagom när vi kommer och sedan ska åka därifrån så börjar dem med sina fyrverkerier. Vi hade turen att få se två st. Jimmy säger att han inte såg mycket att Sumpans för att han tittade på Julia hela tiden hur hon reagerade (hon fick ont i nacken att luta bak huvudet hela tiden så hon fick ligga i Jimmys famn). Men Vilstas hann han se.
Så min valborg var helt okej, Julia var små trött och gnällig men supernöjd när hon fick springa omkring där hon ville :)
Nu hör jag att Jimmy försöker få Julia att titta på Simpsons i sovrummet så jag ska ta och äta klart min oboy här och gå iväg och mysa med dem.
Tänker på dig Erik och hela din familj ♥

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0