2011-06-23

Morgonen började ju fin fint! Vi hade tydligen haft strömavbrott här strax innan  klockan 6, så det är tur att vi ställer larmet på mobilerna också, annars hade vi nog aldrig vaknat i tid. Man kunde ju räkna ut ganska snabbt att det fortfarande var dåligt väder, och självklart var det så! Tanken var att jag skulle gå till dagis på morgonen för att slippa gå med en tom vagn dit i eftermiddag, men Julia HATAR regnskyddet och jag har ingen lust att vara totalt dyblöt när jag skulle komma till dagis eller komma hem. Så det blev cykeln, och för att ha lite grädde på moset så krockade jag. Bromsarna fungerar knappt när dem är blöta, det resulterade i att jag krockade med en tjej som vinglade med sitt paraply på cykeln. Hon fick slänga paraplyet då pinnen blev sne, bokstavligen, och när hon fällde ihop paraplyet så lossnade till och med pinnen. Själv måste framdäcket justeras som är liiiiiite skev nu :S SURT!! Jag talade om för henne att det var mitt fel för mina bromsar är helt fucked up och hon sa nej nej det var jag som inte skulle ha cyklat med paraply. Så ja, det är väl kanske bådas fel istället :) Jag har lite små ont i vänster sida på nacken och hon sa att hon fick ont i knät.
Hon föll pladask på backen och jag hängde över styret, så det måste ha varit en väldigt fin syn från bilarna eller alla andra att se när vi krasha och ligger/hänger där som två fiskar på land (nästan). Men men, Jimmy är nog så snäll och rätar till däcket, jobbar han med lastbilsdäck så kan han nog fixa ett cykeldäck, eller? :)

Igår var vi ut med farfar till landet. Gräset var i akut behov att klippas och när man kom dit så såg det inte så farligt ut. Men när man väl hade klippt halva gräsmattan så såg man kanten där man inte varit, så ja, det var i akut behov minst sagt. Innan vi stack hem så kapade vi bort några döda grenar från körsbärsträden och eftersom klockan var så mycket när nästan var klara så fick allt bara ligga. Tanken var att vi skulle åka ut idag och fixa klart det, och enligt vädet skulle det regna på morgonen men inte på eftermiddagen. Hmm.. Jag tror Julia kommer få ha regnkläder på sig där ute i vilket fall. Men det kommer ju inte bli så roligt att kapa grenarna och packa in dem i bon sen också i regn och rusk.

Idag är även sista arbetsdagen för Jimmy, sen går han på semester i tre underbara veckor. Skönt nog att han är hemma är att jag fortfarande kan plugga hemifrån trots att Julia också är hemma då. Det värsta blir bara mellan vecka 29 och 32. Jimmy jobbar och dagis öppnar inte förrän v 33 igen. Jag har en känsla av många långa kvällar med plugg och prov där. Och på tal om prov, jag har prov imorgon så jag ska nog ta och sätta mig och läsa genom mina 50 till 100 sidor så jag får en liten påminnelse lite snabbt. Så jag har tvingat ut Jimmy och Micke att ta med Julia så jag kan få göra mitt prov i lugn och ro, utan att jag har en tjej som står och petar på alla tangenter, snor mina pennor och passar på att rita i böckerna mina och även springa iväg med mina papper alldeles ihopknölade lite överallt.

Nåväl, skönt är det att semestern börjar idag iaf, då blir det stockholm nästa vecka, småland veckan därpå och göteborg veckan därpå. Så SKÖNT att komma iväg ifrån stan och alla jobbiga puckon som man får stå ut med i vardagen.
Och nu kallar verkligen skolboken på mig, vård och omsorgsarbetet är intressant lite här och där, så jag ska läsa och lyssna på regnet smattra mot balkongen.

Ha en fortsatt trevlig dag ni alla där ute.

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0