Sömnproblem?

Natten var inte rolig inte. Julia bestämde sig för att vakna vid kvart i 4 i morse och inte ville hon somna om. Hon låg och slog oss, hoppade på oss och allt möjligt så det enda man fick göra är ju bara att säga nej och få henne att somna, på något vis. Så efter en halvtimme eller något tröttnade jag och gjorde ordning en välling eftersom hon även har sin tillväxtperiod nu (börjar dock avta mer). Men tror ni hon somnade om för det? Aldrig, hon blev lite trött bara men aldrig att hon somnade, så jag blev irriterad och man hörde på Jimmy att han redan var irriterad så jag tog in Julia till sitt rum vid 5. Och om man hade ont i huvudet, både i natt/morse och när man skulle stiga upp för dagen. Tyvärr sitter den i fortfarande men jag tror mest att det är för att jag är trött av lite sömn. Jag undrar varför hon fortfarande också vaknar och gråter/skriker mitt i nätterna, ibland en gång och ibland två gånger om natten. Mja, det går över med åldern. Många säger att det är för att hon fortfarande bearbetar så mycket när hon sover från vad man gjort under dagen, men någon gång ska väl alla mardrömmar och bearbetningar ta slut eller åtminstånde minska?

Förkylning också, usch ja, nu har man åkt på sån jäkel, IGEN! Hostan är den som är värst, seg och irriterande. Jäkla rethosta och så gör det så ont i bröstkorgen efter varje hostning. Näsan har klarat sig skapligt, peppar peppar. Snart är det förhoppningsvis över. Någon dag till så är jag nog bra, måste vara det till semestern snart om inte annat.

Skolan går ju så där, kämpar på men det är inte kul att alla 3 ämnena har essä skrivning på samtliga långa, knepiga frågor. Usch! Jag som hatar att skriva så. Jag hoppas det kommer fungera i alla fall, kan inte göra mer än mitt bästa just nu, så typiskt bara att förkylningen kommer samtidigt nu så man inte direkt orkar sitta med böckerna. Allra minst sitta i biblioteket och hosta och små snörvla. Men jag ska palla mig ner dit till 9 eller 10 eller när det nu är dem öppnar.

Just nu sitter jag bara här i soffan och glor på Alla älskar Raymond och det är nästan uttråkande nu för tiden när man sett det så många gånger att man nästan kan förutspå vad som händer. Det bästa med morgonen är ju att först går Nanny och sen efter det går Jims värld, åh det är bara så bra!

Nej nu tickar klockan på alldeles för mycket och om jag ska få något gjort idag så måste jag ta tag och sätta mig med det nu. Ha en bra dag.
Over and out!

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0