2011-06-21

Sista visdoms tanden är äntligen ute, denna gång klarade jag mig från både sjukhus, svimningar och ambulanser. Så skönt att ha den skiten avklarad nu, en gång för alla! Hädanefter kommer det bara bli undersökningar, inte ens lagningar har jag bestämt mig för! Så trött på tandläkaren just nu. Det enda läskiga med denna bedövning än den jag fått förut var att jag blev så bedövad att jag inte ens kände om jag hade telefonen mot vänster öra eller om jag bara höll i den för att det var kul.. Eller något... Och det tog bara 4 timmar innan bedövningen började släppa. Turen är ändå att jag har två askar med alvedon hemma så jag kommer klara mig. Sen klockan 14 har jag redan tagit 6 st så vi får väl se hur pass jag mår imorgon efter man sovit. Jag hoppas inte att det gör lika jävla ont som förra gången hålet efter tanden läkte ihop. Det kändes ungefär som att någon stog och mölade på med knytnävslag på käken! Jag var ganska bitter den veckan som det läkte kan jag lova!

Och innan jag stack till tandläkaren så var det en kille som ringde om den ena barnstolen som jag hade på blocket. Så nu är jag äntligen av med den och några hundra kronor rikare.. Trodde jag iaf, jävla tandläkare tog pengarna innan jag verkligen hann njuta av dem :( Men sånt är väl livet ibland också..

Resten av dagen gick åt till plugg och plugg och plugg. Skolan som är så jävla smart och sätter ut prov på fredag. Vem fan är så dum att dem sätter ut att man ska sitta och göra några timmars prov (delprov dock) framför datorn på självaste midsommarafton. Kunde dem inte ha satt den på torsdagen istället? Tack vare det så tvingar jag ut Jimmy med Julia så jag kan fokusera mig på mitt utan att Julia kommer springandes och ska sno min penna eller trycka på tangenterna, eller det värsta, ställa sig med pennan och dra över samtliga böcker och sedan springa iväg med mina papper och knögla till.. Men jag tror dem överlever några timmar utan mig. Tur nog så slipper jag ju sitta med provet hela kvällen, så vi tänkte väl gå bort till djurgården på kvällskvisten. Jimmy sa att dem brukade ha något midsommarfirande där. Annars så får jag väl leta reda på något ställe som har det, Vilsta har säkert det också skulle jag tro :)

Jag tvingade även Micke att komma hit och hålla mig sällskap när åskan dånade här och det regnade och det blev solsken om vart annat. Jag avskyr åska och Jimmy var ju på jobbet.
Tidigare har Julia haft en ganska tjock skummadrass på sin säng då bäddmadrassen till sängen är uppe i Värmland i morbrors stuga.. Så jag satt och kikade lite på både IKEAs och JYSKs hemsidor efter en bra och billig. Så när Jimmy slutade jobbet och vi åkte och hämtade skruttan så åkte vi raka vägen till JYSK och inhandlade en ny tunn bäddmadrass, nu kan Julia äntligen klättra upp ordentligt än att behöva kämpa lite för att komma upp. Tur att det finns tunnare så hon bara behöver lägga sig i 90 graders vinkel och kan komma upp. Efter det så höll vi alla på att hungra ihjäl så vi åkte ner till MAX och käkade, Micke brukar inte äta MAX men nu var han så jäkla hungrig och så hade han inget val ;)
Ett plus till att vi åkte till JYSK också var att jag äntligen fick en ny dörrmatta. Så nu har jag en matchande till hallmattan :) Ser mycket snyggare och hemtrevligare ut.

Och just nu sitter pojkarna som vanligt och spelar, denna gång blev det tydligen fotboll. Så jag ska väl ta och sätta mig med skolan så jag blir klar med den här uppgiften i Etik och Livsfrågor, som också ska vara inne senast på fredag. Jag har ingen lust att sitta med detta och med provet. Jag har ju trots allt bara en resonemangsmodell och en fallbeskrivning kvar att göra. Hoppas jag klarar denna också. Mina andra två har jag fortfarande inte fått något svar på trots att dem varit inne innan deadlinen. Undrar när jag ska få tillbaka dem då :/


Men innan jag går har jag bara några ord att säga till olika personer, men jag tänker inte nämna några namn!



Om du tänker efter på hur du behandlar andra så kanske du förstår varför folk är som dem är emot dig. Har du någonsin tänkt i den banan? Kan du även göra någonting själv utan att någon ska göra något åt dig? Varför ska folk ställa upp på dig när du sällan nog ställer upp tillbaka?! Desto mer man vet, desto mer vet man att man inte kan lita på dig. Det är droppen nu och jag är trött på att hålla på och låtsas att du alltid har rätt. Försök se ur andras perspektiv, hur skulle du se det om någon gjorde så emot dig? Varför går det alltid så bra för dig att göra saker men inte för någon annan? Du är en så egoistisk och självupptagen person och det är såna personer man inte kan klara av, speciellt inte när munnen glappar mer än vad ICA öppnar och stänger sina dörrar!!


Varför är det alltid du som måste låtsas vara stark? Kan du aldrig bara ge upp? Kan du aldrig bara bli vuxen och försöka förstå att det är du som har gjort fel oavsett hur du än vrider och vänder på det? Du är mycket barnsligare än ett barn (hur det egentligen går ihop vet jag inte men det är bara så du är). Totalt patetisk. Börja bete dig som en förälder än en barnrumpa. Väx upp och svälj din stolthet någon gång. Den enda som förlorar på att du håller på som du gör är du själv, och i detta fall är det bara synd om omgivningen, att dem kommer behöva få lida med det, speciellt i den utsträckningen du beter dig. Du har aldrig varit något och du kommer aldrig att bli något. Skärp dig nu för fan. Bara så du vet ska jag kolla upp lite saker och se om du har rätt att göra som du gör och om du har haft rätt i att göra som du gjort. Har du gjort fel så kommer du åka dit så stort på det. Så är det bara. Var beredd på att svälja stoltheten istället, du vill inte kriga om detta...!!


Nu kallar skolan på mig så det är dags att försöka få ut orden som jag har dem i huvudet och sen att det faktiskt ska kunna låta bra också..
Ha en trevlig kväll för det ska jag ha. Det är trots allt bara 2 arbetsdagar kvar, sen går Jimmy på semester i 3 veckor och då sticker vi iväg. Det ska bli så skönt att komma hemifrån och slippa skiten omkring en.


Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0