Småland och Vetlanda

Ja nu är vi i alla fall nere i dem nedre delarna av Sverige. Resan avgick igår runt ett eller något sånt och vi var väl framme runt fem tiden.
Heja mig också, jag var faktiskt vaken hela resan ner, det är en riktig suprice. Vi höll på att få oljetorsk i bilen också innan vi ens var framme, vi hade 6 mil in till vetlanda och 3 mil in till eksjö när den varnade om att det började bli lågt med olja. Nervösa som vi blev av att det kunde ta slut och Danne inte visste var vi var så blev det till slut rätt. Jag pratade med Danne för att få veta om det fanns någon bemannad station i närheten, vilket det naturligtvis inte gjorde. Bara obemmandade överallt, men nog så hittade vi en Shell i eksjö, men vad var det för olja då? Hmmm, ja det var spännande, det skulle matcha med Okq8s olja som dem hade i när den var inne på service där sist. Ett tag senare så gick det bra och vi fick rätt olja. Vi klarade oss hela vägen hem till Mica och Danne.
Där kom nästa problem istället.. Kondensvatten från ACn åkte in i bilen och dränkte mattan på passagerar sidan om föraren.. Jaha, skit också. Efter lite skruv och fix så hittade Danne och Jimmy var det felet satt.. Det var bara stopp i röret och så blev det världens pöl under mattan. Efter inredningsutslit så har en avfuktare fått stå under natten nu för att få bort det alla sista av vattnet (som vi naturligtvis hade tömt innan) så vi slipper mögel i bilen. Det är något som man naturligtvis inte vill ha.
men det blir nog bra snart.. På måndag ska vi också åka ner till gekås och ULLARED! YAY! Farmor skulle vara barnvakt men vi funderar på om det är bättre att ta med Julia i alla fall. Farmor kunde ta Julia från 12 och då är det så jäkla mycket folk oftast.. Men men.. Vi ska spana på deras hemsida först genom kamerorna om hur mycket folk det är omkring de klockslagen så att vi kan bestämma oss om vi ska ha med Julia eller inte. Vi har nämligen två val nu då.
* Antingen ta med Julia oh få springa och jaga henne nästan hela tiden inne i affären och inte hinna titta på någonting, få en skrikande / irriterad Julia för att hon inte får som hon vill
* Få barnvakt i någon timme och trängas med massor av andra folk (om det är så) och stressa bara för att farmor bara kunde mellan vissa tider..
Ja det är en sak att ta då. Enligt Jimmy som tittar genom kamerorna nu så är parkeringen smockfull vid denna tid. Åh jag som HATAR folkmassor.
Men men, nu ska jag ta och hänga med Daniel och handla luncher åt Julia och frukter åt mig.
Vårat väder här nere är halvbra iaf, varmt/kvavt MEN molnigt :( Hur är erat väder? :)
Ha en bra dag i alla fall.. Over and out!

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Syrran

Här är det också kvavt, varmt och klibbigt, men molnigt. Skulle behöva åska lite tror jag. Nu har jag semester :) kram!

2011-07-03 @ 12:10:24

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0