Mer snö :(

Igår var vi nere på BVC och skulle ha en 10 månaders kontroll på lilla J.
Hon visade bra att hon ville ta de två små pappersbitarna i L's händer. När L även skulle fråga om hon kunde "var är lampan?" så ville lilla J inte alls vara med på det. Samma sak med när hon skulle klappa händerna. Vilket hon gjorde strax innan vi skulle gå. Så hon kan det hon ska vid sin ålder :) Nu väger lilla J 9030 gram och är 71,5 cm lång samt en huvudomkrets på 45 cm. Min tjej blir bara större och större. Hon har även sagt nej (vilket hon gjorde i söndags när jag sa nej om att hon INTE skulle ta ljusen på bordet).
Sen har jag även rensat lilla J's kläder. Jag fick ta fram 4 st. 86 bodys, ta bort 6 st 74 och 80 bodys (blandade) och i byxväg så fick jag ta bort 7 st mjukisar. Paniken kryper sakta på om att skaffa nya kläder med andra storlekar åt lilla tjejen.
Och nu är det verkligen dags att flytta till någon annan lägenhet. Nu ska dem höja hyran (dock bara med 163 kr på mig), men det är inte värt att betala mer och mer hela tiden för en lägenhet som inte är tätad, stambytt och alltid är kall. Det är INTE VÄRT DET! Så jag hoppas att jag hittar någon annan som är stor men ändå billig.. Vilket dock lär bli svårt, men det återstår att se :)
När man även steg upp ur sängen i morse så såg man att det snöade... Igen... Jag som hade börjat få liiiiiite vårkänsla, bara en liten så där. Men den fick jag inte behålla länge. Jag tyckte det kändes super skönt att få se solen lysa och se snön smälta bort. Vem är det som gör detta emot oss? Jag orkar inte med vintern längre, plogningen suger här i stan. Man kommer inte fram någonstans med vagnen, Julia blir jätte arg hela tiden i vagnen bara för att det hoppar så mycket hela tiden och när man väl kommer till ett plant ställe så blir hon tyst och tittar omkring. USCH! Jag vill ha vår, och det är NU! För då slipper man även de jobbiga och tjocka vinterkläderna :)
Nej nu ska jag ta och sysselsätta mig med... ööhm.. plocka leksaker eftersom jag redan har städat allt hemma. Snart kommer Julia vakna och då ska vi ta och knata över till S som skulle bjuda på pizza ikväll ;)
Mamma älskar dig Julia, oavsett vad som händer så kommer min kärlek för dig aldrig dö 



Jag är inte en bil som du bara kan "fixa till". Jag kommer aldrig att gå bra!



Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0