Klädrensning..

Jag har fått lägga Julia lite tidigare idag, hon var helt slut efter att ha busat massor och gått omkring här hemma (hållandes i min hand..). Jag trodde jag kunde hålla henne vaken längre, men det tog inte lång tid innan jag upptäckte att det inte fungerade att göra det. Det blev bara värre istället. Så hon fick sin välling och sedan åkte ögonen igen direkt. Snutterufsan ♥
För några dagar sedan provade jag en kortärmad 86-tshirt på Julia och upptäckte att hon kan ha den och den satt perfekt. Vissa 74 och vissa 80 har hon vuxit ur, men inte i byxor. Tycker det är lite knas. Hon kan ha vissa 74 och vissa 80, medans vissa är alldeles förstora. Men för att komma tillbaka till saken. Jag provade en långärmad tshirt i 86 på henne och den satt rätt bra den med. Den var pytte lite för lång i ärmarna och så gick den ner så nästan hela blöjan täcktes. Så jag ska ta och sätta mig och gå genom hennes kläder i garderoben nu. Måste försöka få fram vilka kläder jag ska slå in som födelsedagspresenter och vilka som får vänta.
Men först ska jag ta och sätta mig i fotöljen och titta på en film eller så. Vi åkte på magsjuka här hemma ännu en gång, men en kortvarig som bara var över kvällen och natten. Sen var man mest bara seg. Men nu känner jag att jag har jätte ont i magen igen. Jag hade det tidigare på dagen också men det gick över. Nu vet jag inte vad det är, om det är för att jag längtar efter den ev. utflykten imorgon (om personen i fråga kommer hit i tid...) eller om det är för att jag inte har ätit mer än ett glas oboy och två mackor. Jag tror jag ska ta och laga mat och sedan kolla på film under maten.
Efter det kommer dammsugaren få komma fram igen eftersom det ligger massor med smulor från Julias majskrokar i hela vardagsrummet. Just fan, jag måste tvätta upp resten av sängkläderna också. Känns nog som att jag skippar filmen just nu och fixar allt så man kan ta det lugnt sen. "A woman's doing".
Nej nu sticker jag. Magen känns för mycket! Ha en trevlig kväll och på återseende :)
Just ja.. Jag kanske ska ta och berätta att Julia har gått två steg själv hemma igår, mellan mig och H så lurade vi henne och släppte henne vart efter hon närmade sig den andra personen. Vilket slutade med två steg! YAY! Och jag har även märkt att hon inte vill krypa så mycket utan hon älskar att få gå en liten bit med att hålla mig i handen. Fast hon sätter sig när hon blir trött eller hittar något intressantare :)
Over and out! :P

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0