2011-08-07

Då var söndagen slut nu och veckan säger adjö. Nästa vecka knackar redan på dörren och om några timmar öppnas den och välkomnar den lika väl som den alltid gör.

Åfesten har nu varit och jag måste bara säga att det blir då bara sämre och sämre för varje år som går, saker försvinner hit och dit, men ändå så lockar det så mycket folk? Jag får inte ihop det. Det är inte ens roligt att gå längre, plus att man hamnar bara i en massa trängsel istället, vilket är jätte roligt mig.. Jag hatar folkmassor!

Och nu börjar allvaret på riktigt.. Speciellt för mig och Julia. Sedan semestern så har Julia vridit på dygnet, inte den biten att somna på kvällen utan den biten att gå upp på morgonen. Hon vaknar vid 9, pratar 2 minuter och somnar om igen till tidigast 10 och senast 11.30.. Och denna vecka som kommer nu är sista veckan på ledigheten. Sen öppnar äntligen dagis igen och Julia får sin tillfredsställelse av så många runt omkring sig. Det är tur att hon inte brås på mig där ännu iaf, hehe. Men det ändras ju så mycket så man vet ju aldrig hur det kan eller kommer bli..
Men mitt "uppdrag" nu är att försöka vrida ner sovtimmarna mer och försöka sysselsätta henne ännu mer hemma. Så imorgon så ska vi upp klockan 8. Vare sig vi vill eller inte! Det har jag nu bestämt med Sofia och Olivia. Så vi 2 ska gå ner med barnen till Parken Zoo redan vid 10 på morgonen, då kanske jag slipper höra allt för mycket av hennes trötthets gnäll som alltid följs av att hon slåss eller/och blir jätte ledsen för att man bara säger ordet, "aj aj" eller "nej, du får inte... bla bla bla..."
Det ska bli så skönt och så kul att få komma ut med en annan mamma igen. Dem senaste veckorna har alla typ haft mycket att göra när deras karlar haft semester osv. så Julia och jag har ju fördrivit våra dagar med att sega hemma och sen gå till Jimmys jobb och skita ner oss totalt bara för att få göra någonting ute. Till och med Julia har tröttnat på vår lekpark här ute på gården (den innehåller bara 1 rutchkana, 1 gunga och 1 bebis gunga samt två gungade saker man sitter på i form av får och häst tror jag det var..?!) SKIT TRÅKIGT!

Annars, annars?! Ja man är lite tom som vanligt. Det är mycket som snurrar i huvudet som man vill göra men som man kanske inte riktigt har modet till att göra. Den dagen den (sorgen).. Undrar vad som händer då?

Klockan är bara 21.24 och jag är så uttråkad så det finns inte. Killarna sitter och försöker kämpa genom sitt spel Amnesia, medans dem gör det med massor av skratt när dem inte är beredda på något monster så är det ju som vanligt mörkt i vardagsrummet och tvn är av. Det enda som lyser är min skärm.. Mohahaha!
Jag tror jag tar med min Cola och mina ostbågar in i sovrummet istället. Facebook händer det inte heller speciellt mycket så man är så uttråkad att man blir irriterad istället, det kryper i hela kroppen och jag har ingen annan syssla att göra hemma. Disken är klar, tvätten är klar, dammsugaren är klar (hade dock inte fått gått med den iaf när dem spelar)... Vad kan man fördriva kvällen med?! Åh jo, nu kom jag på. Jag sticker vidare istället in i sovrummet med tvn igång (som jag sa innan) och spelar Angry birds på telefon istället.


Innan jag går har jag bara en fråga åt dig (du vet vem du är).. Törs du hälsa eller törs du höra av dig? Det skulle vara skönt om vi kunde "samsas" lite iaf för Julias skull..


Så ha en bra kväll alla så hörs vi en annan gång.
Over and out!


Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0