Väldigt tidig morgon..

..Kan man lugnt säga att det har blivit idag, trots att det är lördag! Skamligt, men man är inte mer än småbarnsförälder, då får man stå ut med dessa mornar ibland. Jag har dock alltid fått lyxen att sova till 8.30 - 9.30. Men inte nu längre inte. Med tanke på att vi har bytt säng åt henne till en normal/vuxensäng så gick hon upp kl 7 imorse. Men det gör ingenting för min del, då får man ut mer av dagen samt att hon har ändå sovit i den hela natten, vaknat två gånger och varit ledsen men ändå legat kvar i sängen. Det tog tid för henne i morse också att verkligen kliva ur sängen när man vaknat, utan hon låg kvar i en halvtimme först och sedan kom till oss och sade god morgon med 3 nappar i händerna och en i munnen. Ja vad säger man om det?! Man samlar ju på sig under natten ;)
Så Jimmy ska få i uppdrag i dag på förmiddagen att åka till min mormor och hämta hem min 90 säng och lämna upp min 120 säng istället. Tyvärr tar 120 sängen upp nästan halva Julias rum, och eftersom hon inte direkt behöver en så stor säng så är det bättre med 90. Hon kan få den här stora när hon blir äldre istället :) Hon har ju varit jätte duktig och visat för både mig och J att hon inte alls vill ha sin spjälsäng kvar genom att börja rycka i spjälorna på dagarna samt att hon hade börjat klättra och försökte ta sig in i sängen så att säga, sen har jag sett det nu i veckan och att hon har då samtidigt ruggat sängen när hon klättrat att benen i andra änden hade lyft från golvet.
Och nog ser hon liten ut i den stora sängen nu jämfört med spjälsängen. Min stora tjej blev plötsligt så liten igen.
.
Idag kommer Julias underbara gudmor och hälsar på. Hon har kommit hem under helgen från det lilla lilla Småland och super glada är vi för det. För om några veckor så ska vi ner och hälsa på dem i några dagar. Jag älskar att terrorisera dem några dagar på sommaren, speciellt eftersom jag också gjort det i några år nu ;)
.
Nu ska jag ta och äta klart min Oboy (Ja, ni läste rätt, äta. Jag äter den med sked, men vem har sagt att jag aldrig varit udda ;)). Ska även ta och släpa karln ur sängen också. Ha en bra dag i den fina solen som verkar vilja titta fram idag med.
Over and out!

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0