Påskhelgen är över

Det har varit skönt att det var en extra lång helg denna helg. Det är ju inte varje dag man har så. Och nog har vi alla 3 tagit god vara till en lång helg. I torsdags så var Julias gudfar hemma från Norge så det blev pizza-kväll och mycket snack. Super trevligt! Fredagen minns varken jag eller Jimmy vad vi gjorde på dagen men kvällen gick vi en lång promenad runt halva staden. Julia blev så trött så hon somnade i Jimmys famn och fortsatte sedan sova i vagnen, så medans Julia sov så fick Jimmy och jag se två bävrar och han visade massa bäverbett (hur träden blir samt flisorna efter dem). Nog är dem kraftiga allt i deras käkar och himla lena blir flisorna också. Den kvällen var helt underbar, bara han och jag med en trött dotter. Så vi kom inte hem förrän 9 tiden (tror jag) så Julia somnade om direkt hemma efter en välling.. Lördagen var super fint väder så vi raggade upp farfar på morgonen och åkte och handlade till att grilla. Julia var super söt ute på landet och gillade verkligen att vara ute i solen och kunna trampa omkring barnfota i gräset. När Jimmy sopade bort löven från altan så kastade Julia in dem igen. Och man fick verkligen ett gott skratt av det.
Eftersom vi även lovade min bror att vi skulle grilla i helgen så tog vi med han på söndagen till landet och grillade. Lika fint väder då med och det var riktigt trevligt. Det är skönt att umgås med mina syskon titt om tätt. Dock träffas vi inte så ofta men jag älskar dem lika mycket för det och tar mer vara på tiden med dem.
Och idag var en mindre glad dag. Vi vaknade på strålande humör och såg att det var 14 grader i skuggan vid 9 tiden (annars har det varit 9 grader hela helgen) och det fick en att tänka att sommaren kommer vara underbar. Men så hittade man en mindre rolig sak från min älskade kusin med familj. (Jag tänker på er massor och håller alla tummar och tår att allt går bra nu). Men det är en annan historia trots att man är bra orolig för vad om händer nu. Så för att jag skulle få något annat att tänka på så åkte vi ut och cyklade till Mats (jag har fått Jimmy att köpa en cykel nu, så jag kan ju likväl tala om att vi har varit ute och cyklat en hel del på kvällarna från i lördagskväll). Men i alla fall, vi spenderade hela dagen där nästan och hade det allmänt mysigt. Sen cyklade Jimmy och jag vidare till Coop Forum och skulle kolla på nya cykeldäck men konstaterade att vi tar det från en cykelhandlare istället. Eller vi och vi.. Han konstaterade.
Och nu sitter jag här och lyssnar på "mamma mia" som är på tv:n och ska väl ta och slänga ner mig i fotöljen och titta klart på den. Men först ska jag bjuda på lite bilder från min sötnosa från grillningarna i helgen :)
(klicka på bilderna för att kunna se större..)

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0