Onsdag?! Torsdag..

Jag hänger inte alls med den här veckan. Dagarna känns bara helt fel för mig. Antingen är jag en dag före eller så är jag en dag efter så jag måste tänka efter ordentligt på vilken dag det egentligen är. Jag avskyr när det blir så här.
I morse var det också ännu segare att gå upp ur sängen än vad det var igår morse. Jävlar i gatan, jag ville bara fortsätta sova.. Bara lite till, bara någon timme till hade väl inte skadat. Eller?!
Igår kväll så köpte Jimmy nya däck åt våra cyklar då dem gamla var totalt torrspruckna och kunde gått sönder när som. Så det var bara dags att fixat. Och det ordnade vi efter maten så våran snälla granne var ute och lekte med Julia medans vi fixade vårat och skitade ner händerna. Dock gick kägglan sönder för Jimmy så vi var tvugna (enligt honom) att cykla till hans jobb så han kunde fixa bakdäcket där. Nu när han köpt nya pedaler, skor och däck så blev han helt plötsligt mer peppad att cykla till jobbet. (Och i min förvåning så gjorde han faktiskt det i morse, jag trodde ändå att han aldrig skulle göra't och skylla på att han var för trött eller någonting och skulle ta bilen.) Ibland måste man förändra sina vanor. Men för att komma tillbaka till saken, när han pumpade slangen på jobbet så kröp den ut förbi däcket och smällde. Det blev ett väldigt fint hål som inte ens gick att laga med sån där lapp. Och eftersom jag visste att en kompis var ute och fixade med sina flyttsaker till och från ställen så fick jag ringa och fråga om han kunde hämta Jimmy och cykeln, annars hade vi fått gå från Mått Johanssonsv. till bellmansplan, och klockan var ändå runt halv 9. Så Julia och jag cyklade hem och Jimmy blev hämtad, han fick till och med skjuts till Coop att köpa en ny slang så han  kunde fixa klart hjulet hemma. Vilket gick mycket lättare.
Nu är det bara fel med min bakbroms istället, den hoppar ur hela tiden och efter jag lämnade Julia på dagis så skulle jag fixa den, vilket ledde till att klossen sprack istället så nu måste jag ta och åka ner till Cykelcenter och köpa nya bromsar också. SUCK! Tar det aldrig slut med allt piller och petande överallt?
Nog om det nu, det är inte en uppsats jag ska skriva om hur vi byter däck på cyklarna med mera.. Förmiddagen har gått åt till att sitta i träff med Arbetsförmedligen som har varit här och pratat om vad dem gör, hur dem kan hjälpa med mera, med mera. Två timmar långt och jag kände hur ögonen gick mer och mer i kors. Jag var INTE pigg på att sitta i ett så långt möte med en rast på 20 minuter.
Så nu är det ändå klart och nu sitter jag här och glor. Jag tänkte snart cykla förbi och fixa bromsarna och sedan ska jag ta och cykla till Sveaplan och köpa tyger. Jag har hittat en blogg som jag blev väldigt inspererad av att försöka sy lite mer. Jag håller på och syr lite egna kläder ibland och fixar å donar. Nej, nu är det dags för någon lunch eller något. I eftermiddag ska jag ta och träffa Robin också på en fika.
Ha en underbar dag i det super fina vädret.

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0