Ny vecka

Helgen har gått fort, nästan lite för fort precis som vanligt. Men denna vecka kommer gå fort den också eftersom det är en 4 dagars-arbets vecka. Samma gäller egentligen nästa vecka ockå men nu är denna vecka jag ska tänka på.
I fredagskväll var vi hem till min mormor efter ha hämtat min morbror vid tåget, det blev en ganska sen kväll för Julia men hon träffar inte honom så ofta. Dock gör inte jag heller det om man ska se det till den biten. Lördagen tog J och jag det bara lugnt och på kvällen var vi till Ming Palace och åt med Julias farfar. Super mysigt och Julia var jätte duktig där också, hon gillade maten iaf och åt allting med sked. Dagis har verkligen varit ett större framsteg för henne.
I söndags så gick vi upp tidigt (Julia vaknade runt 7.38 ;)) så vid halv 10 var vi redan ute på en promenad alla 4 (farfar följde med oss hem på lördagen och sov kvar). Promenaden blev ner till Rothoffparken som var full med barn, vilket gjorde att vi gick vidare till Rinmansparken istället, där var det inte alls lika många. Julia hade jätte roligt och lekte på varenda sak i princip. Efter allt lek och bus skulle J och jag gå vidare till Barnens Hus och reklamera vagnen, farfar gick hem istället och vi  traskade på. Först stannade vi och åt på Corner så man fick något skit i magen. Och väl framme på Barnens Hus så måste vi ha garantibeviset (kvittot), vilket vi har noll koll på vart det är. Jag vet att jag har satt in det i min pärm med garantier men helt plötligt så är den inte där bara för det. Otur eller vad?! Barnens Hus har slutat sälja detta märke också bara för att det är för mycket reklamationer på den samt att dem höll på att byta konsept. Men jag som är så nöjd med vagnen i övrigt (förutom då att skruvar lossnar lite här och där ibland samt att suflett fästena är helt knäppa trots att vi själva har fått sätta dit egna skruvar då återförsäljarens inte mätte upp till det som var). Söndagen bestod alltså av 6 timmars ute lek och promenad. Super skönt. Julia fick till och med se en and precis framför oss då vi matade den med två Mariekex :)
Mina två coolingar :)
Vinden i håret och lek med pappa i gungan
Men men, J ska kolla om han har det i någon pärm på jobbet och jag ska fortsätta kolla i alla här hemma ifall den har hamnat i någon annan. Så jag ska väl ta och se efter om jag kan hitta den någonstans, sen är det dags att hänga tvätt och kl 11 är det dags att befinna sig nere på BalanZe igen. Sen får vi se vad dagen har att erbjuda. Jag väntar även på att Barnens Hus ska ringa mig efter att dem pratat med återförsäljaren av vagnen. Undrar om jag kommer kunna konsentrera mig på träningen då jag måste ha telefonen med mig. Nåväl det är ett problem då. Nu måste jag ta och gå vidare och fixa här hemma också, typ packa klart träningsväskan också..
Vill passa på att säga grattis Robin på din 25 års dag. Hoppas du får en super bra dag! ♥

Ha en underbar dag i solen alla där ute!

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Jobbar du nu?

2011-04-18 @ 10:43:37
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0