Precis det vanliga!

Dagen har varit helt okej men den har varit sysselsatt. Julia vaknade halv 8 imorse och jag hade ingen lust att gå upp. Hon vägrade somna om så jag fick lov att gå upp ändå. Ibland önskar man att man inte hade barn så man kunde få sova läääänge ;)
Sen vid 9 tiden började hon bli jätte trött så jag tog med henne in till mig så kunde jag också få sova lite.. Trodde jag.. Bara en timme, visst gjorde den skillnad ändå men samtidigt så blev man bara tröttare :(
Det var bara att upp och leka med henne då hon vägrade somna om igen. Sen vart det lunch och jag bara väntade på att klockan skulle gå, men den gick extremt långsamt helt plötsligt. Julia blev trött en timme efter sin lunch igen och jag kämpade med att hon skulle sova då. Men ICKE! Jag förstår inte vad det är med henne, om hon är trött, va fan sover hon inte för då?! Envisa en.
Sen när hon väl somnade så fick hon bara sova 5-10 minuter för vi skulle ner till tågstationen och möta Jimmys syster + son klockan 14. Och när jag mötte dem fick dem ta Julia så fick jag gå och klippa mig. SKÖNT?! JA! Äntligen är mitt hår lite fräschare. Eftersom vi ska baka tårta imorgon till dopet på lördag så skulle jag kolla på torget om någon hade jordgubbar kvar, sicken tur jag hade. Det fanns tre liter kvar. Jag betalade dem men dem fick stå kvar där tills efter jag klippt mig. Och hon sa att jag inte skulle glömma dem bara och jag sa självklart att jag ska försöka att inte göra det. När jag väl fått håret klippt (Kungspassagen precis bredvid) så går jag och går, går. Tills jag kommer på...! JÄVLAR! Jordgubbarna. Då har jag redan hunnit bort till Rinmansrondellen vid tåget. Så det var gott och väl för mig bara att gå tillbaka hela vägen. Precis min vanliga tur att glömma allt jag ska komma ihåg och komma ihåg allt jag ska glömma. Som tur var så fanns dem ändå kvar när jag kom. Sen var det bara att traska hela vägen bort till Tunavallen.. Igen.. Jag ringde till och med mormor för att få sällskap på vägen, den kändes så otroligt lång.
Väl framme hos Julias farmor så var det lek och skoj hela tiden. Vi fick till och med mat där och blev kvar till 18 tiden. Martina och Linus följde med oss hem en stund. Linus hade jätte roligt med katterna men jag tror katterna hade lite mindre roligt ;) *skrattar*
Julia somnade i bilen på väg hem och vaknade när jag skulle till att byta blöja på henne i hopp om att hon skulle somna för natten (klockan 7 typ). Men nja det gick inget vidare. Hon sov 10 minuter till över hela dagen. Sen fick hon gröt och var vaken en stund. Sen somnade hon för natten runt 8 tiden.
Jag förstår inte hur hon har orkat. Hade jag varit henne så hade jag sovit, heeela tiden! Och njutit av att få sova!
Nu har även hennes tredje tand tittat fram ännu mer så nu är det till att stoppa in något i hennes mun - som inkluderar ett finger med - helt på egen risk. Det känns!
Men nu är allt klart till dopet och folket är bestämt. Några har avbokat nu i sista dagarna men det är väl sådant man får leva med ibland :(
Jag tänkte ta och sätta mig vid tv:n nu och kolla på CSI Miami och sedan natta för kvällen. Imorgon är det tårtbak och hoppas på att Julia är lika överlycklig idag för sin kusin som hon har varit idag! (Varje gång Linus gick in i annat rum där Julia inte såg blev hon ledsen, när Linus kom tillbaka blev hon super lycklig och så höll det på en stund tills vi tröttnade och lade in henne i samma rum.. Söta små barn :) <3)
Nej nu kallar tv:n på mig och en skööön fotölj.. God kväll och god natt.

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0