Sjukstuga!

Varför är man sjuk, sjuk och sjuk hela tiden? Blir man någonsin frisk? Jag har förkylning, en mild sådan så jag är bara lite snörvlig. Jimmy är jag osäker på men han känner sig väl inte helt 100 % bra heller. Sen kommer vi till Julia. Efter antibiotikan hon fick för sin bakterie som hon hade i 3 ½ månad så blev hon bra i 3-4 dagar. Och nu är den tillbaka. Natten till torsdagen så vaknade hon kl 3 och skrek och skrek konstant. Hon var så trött så hon orkade inte hålla sig vaken. Ingen av oss vet vad som var för fel med henne om hon hade ont eller så, men hon fick komma in till oss och Jimmy och jag turades om att ha henne liggandes på oss och gunga henne upp och ner. Så fort man själv somnade så vaknade hon. Dagen efter var ingen höjdare för någon. Alla tre var helt slut av trötthet. Och av den natten resulterade det i att Julia är hes. Hon har ingen gråt röst kvar. Hon har så ont i halsen, stackarn. Jag skulle vilja ta det från henne och sätta det på mig själv istället.
Nu har jag precis fått henne att sova en stund och klockan 11.30 ska vi vara inne på vårdcentralen så ska dem få titta på hennes ögoninflammation som har kommit tillbaka ännu en gång (det var inte heller länge sedan hon hade). Sen får vi se hur allting går om hon nu får gå på en längre antibiotikakur eller vad dem väljer att göra. Jag antar att hon åker på detta och inte blir av med det för att det är iskallt hemma, jag tror det börjar som en lätt förkylning som sedan fortsätter och fortsätter och fortsätter på henne. Min lilla tjej, kan du inte bara bli frisk mitt hjärta <3
På torsdag ska vi även till barnmottagningen 11.15 för att utreda mer varför hon inte kunde bli av med sin bakterie och vad det är med henne, om det är som jag har en känsla av (förkylning som aldrig bryts ned av hennes immunförsvar) eller om det är någonting annat. Jag återkommer med resultat /vad vi gjorde på barnmottagningen till helgen.
Nej, nu ska jag ta och kila iväg och platta håret och förbättra mitt smink lite grann. Efter vårdcentralen ska jag i alla fall gå förbi de andra tjejerna från mammagruppen och säga hej :)
Ha en super bra dag i kylan och solen!

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Sofia-mamma till Olivia

Update please =)

2010-11-11 @ 18:43:05
URL: http://sophjohansson.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0