Tisdag 25-05-2010

Vilket jäkla tråkväder det är idag! Det bara regnar hela, hela tiden. Vem tusan vill ut i detta väder frivilligt? Inte jag iallafall. Dock måste jag göra det om en stund. Så fort Jimmy kommer hem från jobbet om ca en timme så ska vi åka upp till mormor och hämta inköpslistan. Sedan blir det att åka ner till Maxi och passa på att utnyttja kupongerna för blöjor och våtservetter. Plus att Julia måste ha mer mat också, vi har bara 1 ½ kartong kvar. Jag har upptäckt att hon börjar verkligen sluka i sig nu desto äldre hon blir. En påse går åt på 2 ½ dag ungefär. Förut kunde 1 räcka i nästan en vecka. Min lilla skit, hon blir snart 3 månader. Och det märks. Det är så roligt att se hennes framsteg och höra henne prata på hennes sätt och hennes skratt är oslagbart. Hennes leende gör en så super glad att det inte finns något som gör en så glad som hon.

Just det, jag har glömt att lägga in en bild på nya katten. Dags att jag gör det nu då :) Hmm.. Bara för att jag ska ha sladden så hittar jag inte den. Nedrans!

På fredag morgon ska Nicke in till veterinären och få en kastrering gjord. Stackarn. Men det är bäst för honom. Jag är trött på att han är på Chiara hela tiden och bråkar och försöker sätta på henne trots att hon inte är könsmogen och nästan 16 veckor. För sedan när Chiara blir könsmogen /6 månader så ska hon också in på en sterilisering. Jag vill inte ha en löpkatt springa runt här och jama hela tiden sen. Så det är skönt. Då blir det fixat.

Nej hörre ni, nu ska jag ta och göra iordning mat åt Julia för snart kommer Jimmy hem. Då bär det ju av till affären direkt så det är bäst att vi är klara då :)


♥♥♥



Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0