Fredag 07-05-2010

Idag är det äntligen fredag igen.. Dock känns inte mina fredag så speciella längre när man är mammaledig. Det känns som man har fredag hela veckan. Det enda tråkiga med fredag är att det sen blir lördag och söndag, och då har nästan allting stängt. Man kan inte ringa några företag för allting stänger eller har inte de ordenarie tjänsterna om helgerna. Alla butiker på torget eller i Tuna Park stänger tidigare vilket gör att man får sitta inne hela helgen. Om det är dåligt väder vill säga. Annars finns det ben och långa promenader man kan sysselsätta sig med under helgen.

Iallafall.. Idag så skjutsade vi ut Hannah och Melina hem till sina föräldrar i Laxne. Och just nu så sitter vi här i deras soffa och myser med deras jätte söta och charmiga hund Zeera. Lotta sitter och gosar med Julia som har hicka.
Åh på tal om Julia (som vanligt ;)..).. Hon vände sig själv idag från mage till rygg. Jag satt "bakom" henne vid hennes fötter och Jimmy låg vid huvudet och försökte koncentrera sig på någonting medans hon tränade sin nacke. Hon fick massage på benen och låren samt strykningar över ryggen. Hon njöt och helt plötsligt, bara så där så vände hon sig. Gud vad glad jag blev. Men när hon upptäckte att hon hamnade på ryggen så var det inte så roligt längre. Jag provade vända tillbaka henne på magen igen, men det var definitivt inte populärt. Hon bestämde sig för att vara vaken i två-tre timmar till och efter ännu en måltid så somnade hon tillslut. Så för första gången sen Julia kom och vi har varit här så har vi fått äta helt i fred utan att Julia vaknade och störde oss. Det blev potatisgratäng och fläskfilé bitar. Mums!
Så nu sitter vi här i soffan som sagt med fullt hus. Hannah har ju 4 syskon som är hemma just nu, plus Melina och Julia och Hannahs föräldrar. Det är jätte roligt att det är så många här ändå. Det finns alltid någon att prata med och man behöver definitivt inte vara själv i något rum, förutom toaletten kanske ;)

Nej hörrni. Jag ska nog ta och vara lite social nu. Jimmy och Micke sitter och pratar övningskörning och Hannah och Lotta pratar små barn. Hmm, vilken ska man klämma in sig i eller ska man fortsätta gosa med Zeera brevid mig?! :)
Natten blir spenderad här ute iallafall. Så vi kommer inte hem förrän imorgon eftermiddag som tidigast skulle jag tro. Vi har ändå ingenting planerat imorgon. Ne, nu ska jag kila vidare till socialiteten omkring mig :).



Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0