Lördag 01-05-2010

Nu är det mycket som händer igen, både bra och dåligt. Dels så har jag vunnit jätte söta kläder till Julia på Tradera, och jag hoppas att hon stannar ett tag nu på 62 /68. Nu får inte min tös bli tjockare. Då måste jag gå upp ännu en storlek. Jag hoppas bara att hon kan bli starkare i nacken snart. Vikten bryr jag mig inte så mycket om, men det blir så mycket kläder man aldrig hinner använda ju. Hon kan ju ha samma kläder 2-3 dagar utan att dem blir smutsiga. Resten av kläderna då? Jag kan heller inte byta på henne precis varenda dag om dem ändå är rena. Det känns bara onödigt. :S Hur tusan ska man göra?!
Sedan fick vi en påse med kläder av Petra som Julia kan ha nu! Tack så jätte mycket, det var lite blandat med klänningar, bodys, jackor och byxor + tights. Och idag så fick vi två pyjamaser då Petra tyckte att hon skulle ha pyjamaser att sova i. (Vi brukar inte använda det då hon sover antingen i body eller bara blöja. Och jag hade glömt skicka med en pyjamas till dem åt henne.)

Iallafall, sen har jag lagt ut lite 50 /56 kläder som Julia inte kan ha längre. Det är sammanlagt 16 olika "annonser" på Tradera, och 9 st. av dem är det redan bud på! Hoppas jag får lite grann för dem ändå :)
Valborg var helt okej. Vi jagade barnvakt då Nyskogh har kommit hem från Norge. Jimmys mamma ville promt inte vara barnvakt ifall att hon skulle få jobb (:S) så vi tänkte och tänkte vilka.. Och så frågade Jimmy om min kusin Jonny och hans fru Petra ville vara barnvakt en natt. Självklart gick det bra. Dock kände vi oss lite dumma då dem inte talat om att dem även var barnvakt åt Vincent (Petras systers son). Och hade vi vetat det så hade vi varit hemma med Julia, men det visste vi inte förrän vi kom dit som sagt. Så dem fick, för en natt, ha 5 barn hemma. Tvillingarna på 4 ½, Erik på snart 2 år och Vincent på 3 ½ år och så lilla Julia på 2 månader ;) Men allting gick bra och hade gått bra när vi kom ut och hämtade henne idag. Jag slet med Jimmy på en långpromenad dit istället för att åka bilen överallt. Promenaden blev Bellmansplan - Viptorp - Hällberga (grusvägen/gamla vägen) som tog ca 1 ½ timme. Och på hemvägen 2 timmar senare så blev det nästan samma väg fast vi gick ner på stan och träffade Nyskogh och åt American Pizza. Något fett måste man få i sig när man har varit så duktig och gått drygt 1.5 mil. Det var skönt som tusan och vi har träningsvärk i benen. Man tycker att man går mycket om dagarna, men detta tar nog ändå priset :P

Med Nyskogh på Valborg så träffade vi även hans syster Therese. Vi gick ner på Ming Palace och åt, mums! (Plus att vi har inte varit där sedan vattnet gick när Julia skulle komma :)) och sedan gick vi vidare till bowlingen. JAG VANN! ;) Efter första serien stod ställningen.. Nyskogh - 70. Jimmy - 88. Therese - 90 och jag - 135. Efter andra serien stod ställningen.. Nyskogh - 60, sammanlagt 130) Jimmy - 70, sammanlagt 158.  Therese - 94, sammanlagt 184 och jag - 100, sammanlagt 235. Inte illa. Nyskogh blev sur för att han brukar aldrig förlora och han hatar att förlora. MOHAHA! ;D

Imorgon kväll ska Julia även få bosätta sig hos sin farmor för två nätter. Jag och Jimmy ska följa med Nyskogh ner till tyskland för att hämta en husvagn åt Nyskogh. Så vi kommer åka natten till måndag någongång och sedan komma hem under måndagen /tisdagsmorgonen. Vet inte säkert när exakt vi kommer hem. Men det är 90 mil ca för enkel resa. Och det är sträckkörning fram och tillbaka över en natt/dag. Stackars pojkar. Men så är det när man planerar det så illa ;) Jag tyckte det skulle vara elakt att låta Julia ligga i bilstolen så länge och det är inte bra för henne heller. Samt att det skulle ta längre tid för oss eftersom hon ska äta, upp och rapas, bytas på, sträckas på, lekas med och så vidare. Så då blev Monika barnvakt :) Vet inte hur jag ska klara av att vara ifrån Julia två nätter men det ska nog gå bra. Jag tänkte på henne konstant igår från det att vi lämnade henne vid 5 tiden tills dess att vi hämtade henne idag vid lunch. Jag drömde till och med om henne, så mycket saknade jag henne. Så jag hoppas verkligen att det går fort fram och tillbaka :)

Till sist nu när det blev ett så långt inlägg så ska jag klämma in att vi ska ta och leta efter en annan lägenhet. Någon idiot-jävel har varit på bilen och (antagligen) försökt sno ventilen och dem märkte att det inte gick då man bara kan få bort denna ventil från insidan av däcket. Så vi har punktering. Jimmy är just nu på väg till sitt jobb för att fylla på. Stackarn får bara krångla hela tiden. Först på med reservhjulet, åka till jobbet, fylla på det vanliga hjulet och sedan skruva dit det igen. Men samtidigt så måste vi kunna ha bilen imorgon för att lämna Julia och sedan åka till Nyskogh. Jävla idioter.. Varför kan dem inte bara låta andras saker vara istället för att peta på andras? Fan vad jag hatar såna människor. Skit i andras saker och sköt er själva istället. Jag vill inte verka rasist eller något (för det är jag_inte_) men det är tyvärr en viss sort som bor i detta område, som det finns mest av.. Så det skulle inte förvåna mig så mycket om vem det kanske kan vara.. Bara för att man inte använder bilen en enda jävla dag så ska idioterna vara på den? Vad fan är det för fel på folk? : /




136:- är inte så farligt då byxorna bara är använda 1 gång och klänningen ett fåtal gånger, eller?


Skriv gärna din åsikt
Postat av: Förlåt

Det va jag som snodde ventilen, sluta skyll på negrerna! ;) //Grannen

2010-05-02 @ 10:34:06
Postat av: Johanna

HAHA, du kan inte ha snott ventilen för att den går inte att sno. Det är en speciell grej ;)

2010-05-02 @ 12:10:37
URL: http://jagkallasjohanna.blogg.se/
Postat av: Nanette

Skönt att allt verkar reda ut sig =)

Måste säga att du är tapper som kan lämna henne två dagar! =) bävar för att lämna honom i 3 timmar nästa helg när jag ska jobba skrattar

Ha det jättebra nu! Så får vi ta en prommis någon dag!

Kram

2010-05-02 @ 21:31:10
URL: http://nanetteochlitetill.blogg.se/
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

När de är sådär små som Julia är, så kan man använda samma kläder i flera dagar! Men nu, när man är så stor som Maja, då får man alltid slänga i ALLA kläder hon haft på sig i tvättkorgen på kvällen :P

2010-05-03 @ 10:33:42
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0