18-03-2010

Idag var Julia och jag på BVC besök. Min plutt kommer säkert bli en knubbis om hon fortsätter äta så här.
Hon vägde 3420 gram när hon föddes och gick ner till 3220 gram vid hemgång. BVC sa att dem normalt brukar gå upp till sin födelsevikt vid Julias ålder (2 veckor) när man har kommit hem och så. Och Julia har passerat det rätt bra. Hon vägde 3845 gram efter att ha spytt upp sin mat som hon åt en timme innan. Hon har även vuxit lite grann, hon var 49 cm vid födseln och nu är hon 52,5 cm.
Skruttan är redan 15 dagar också. Tiden har då gått fort även fast man inte tycker att den gör det om dagarna. Men sen kanske det är för att man koncentrerar sig så mycket på när hon åt sist, när man bytte blöjan, om hon bara vill gosa eller äta med mera. Men redan 15 dagar.. Folk säger att det går fort, och jag tvekar faktiskt inte alls så mycket på dem.
Jag tror inte att Julia och jag har haft en lugn dag hemma sedan Jimmy började jobba. I tisdags (dagen innan han började jobba igen) så var BVC på hembesök och Julia gall-skrek hela besöket (tråkigt nog), men det var bara för att hon blev väckt av dörrklockan och att Curre skällde till i samband med det. Så hela den kvällen var förstörd. Hon var övertrött hela kvällen fram tills klockan var runt 9 tiden. Och på tal om gall-skrik, Julia börjar bli förkyld så hon vet inte vad hon riktigt vill. Jag har fått peta bort snor på henne idag och så har hon bråkat med oss hela natten, jag tror klockan var halv 4 när jag senast kollade på klockan imorse :(
Men för att återgå till samtalet. Igår så var Hannah och jag nere på stan med barnen, först så gick Julia och jag bort till sjukhuset och mötte henne och sen ner till stan, fikade och sen blev vi fast i ammningsrummet. Julia skulle ha mat heeeela tiden :/ Och idag var det BVC besök nere på stan och imorgon så ska jag möta mormor och fika. Hannah kommer eventuellt följa med då hon ska lämna Melina på dagis själv ett par timmar.
Sen är det äntligen helg! WOHO! Men ändå inte. Det är lite tråkiga saker men ändå är det bra saker. Dem är bra och dåliga på sina vis kan man säga :) Sen är det en ny vecka igen. Men nu ska vi ta en dag i taget.
Just jävlar. Nu ska jag ta och plinga mormor medans Julia och Jimmy sover i fotöljen.
Update later! :P

Grattis Viccan till Jamie, han är super söt :)



Skriv gärna din åsikt
Postat av: Anonym

Hej! =)

Ni verkar ju ha det rätt mysigt om dagarna ;)

På tal om förkylning, så blev Alex redigt förkyld när han va 1 ½ v, men en näs sug gjorde allt så mycket lättare. Slår vad om att han skulle varit skrikig om jag inte haft en sån. Ett litet tips ;)

Fast det är ju inte ofta han skriker men i alla fall hehe ha det så bra nu! Kramar Nanette

2010-03-19 @ 00:47:57
URL: http://nanetteochlitetill.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0