07-01-2010

Nu är det ett tag sedan jag skrev här men jag har haft ganska mycket att göra med papper som ska skickas till den ena efter den andra och många andra saker.
Både jul och nyår var iallafall helt okej. Och det nya året har väl börjat skapligt bra det också. Skolan sparkar igång på måndag men jag har redan satt mig och börjat göra uppgifterna så jag har dem klara i bra tid. Dock är det svårare att få hjälp när man kör på distans och endast har kontakt med lärarna via telefon eller mail. Jimmy är ingen idé att fråga för han kan ingenting om Matte B eller Engelska B. Mest är det matten jag behöver hjälp med då dem förklarar väldigt dåligt i boken, plus att jag tror jag fått fel bok av skolan. Vi ska ha Matematik B 3000 och jag har fått Matematik B 4000. Jag undrar om det är så stor skillnad på dem : / Och jag kan inte kontakta skolan om det heller förrän jag vet vilken lärare jag fått, vilket jag får reda på på måndag. Så under våren nu finns det chans att jag kommer vara extremt off. Jag pluggar 3 ämnen på distans, utan skola eller någonting, och så får jag barn i mars. Och studierna ska vara klara i maj. Jag kommer nog behöva hjälp från gud om jag ska klara av allting samtidigt, även när Jimmy jobbar om dagarna och jag har barnet + skolan + hunden och katten då. Dock klarar sig katten väldigt bra själv, men jag tror Jimmy kommer få ta med Curre till jobbet ganska mycket under våren nu. Vilket också blir svårt eftersom han får ny säsong med skiftningar, bort med vinterdäcken och på med sommardäcken. Stackaren kommer nog vara helt utpumpad. Vi får se hur allting löser sig helt enkelt.
Nu ska jag ta med hunden på en sväng till Ica och posta lite brev till Försäkringskassan så jag kan få rätt summa på min havandeskapspenning och mammaledighet. Sen kommer Jimmy hem och då ska vi åka iväg och köpa en ny miniräknade (då min gamla bara visade halva skärmen) och en roman att läsa i svenskan.
Någon som läst boken Jenny S av författaren Denise Rudberg som kan ge tips om den är så bra som den verkar?

Bara så du vet så hatar jag att drömma om dig! Drömma om att du avskyr mig. Om att du inte kan behandla mig med respekt och värdighet. Kom ihåg att ingenting är mitt fel! Jag var ett barn.


Skriv gärna din åsikt
Postat av: Lina

Jenny S är en riktigt bra bok! :)

2010-01-07 @ 19:18:19
Postat av: Sofia

Jag tycker också att den är riktigt bra :) Har läst den flera gånger!

2010-01-07 @ 19:44:56
URL: http://fiaelise.blogg.se/
Postat av: jonny

Matte B kan jag hjälpa dig med om du vill..jag har läst matte A , matte B , matte C , matte D , matte E coh matte F plus 3 matte kurser på högskolan...det är bara att säga till om du behöver hjälp

2010-01-08 @ 02:31:17

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0