Julfirande och sjuka :(

Julen har varit underbar.. Mestadels.. (Jag är trött på att låtsas att allt är bra när alla har sina motgångar. Därav använder jag inte namn längre förutom Julias. Annars kommer det bara vara bokstäver nu..)
J och jag och Julia försov oss på julaftonsmorgonen, vi skulle ha varit hos M kl 9.00 för lite julfrukost men det slutade med att vi kom dit vid 10 tiden eller så. Och eftersom vi inte vaknat till så åt vi ingen frulle. Efter det så åkte vi hem och Julia skulle sova middag, J lade sig och sov också så jag satt här själv lagom road framför datorn med julmust och ostbågar (;)), vid två så var jag in och väckte J men han klev inte upp förrän 20 minuter senare, slöhög! Vi åkte bort till M och R och sedan for vi vidare till P & Co. Visst hade man tråkigt emellanåt och emellanåt hade man roligt.
Jag fick till och med julklappar från bytet i år. Jag fick J's tvålar, något terapiarbete där det är träbitar man ska få ihop till en figurer. S och J satt med dem igår kväll en liten stund, men jag vet inte om jag vågar ge mig på dem. Sen fick jag en sak som man vässar saxar och knivar med, en sak som man sätter på gladpack-förpackningen så det ska vara lättare att skära av utan att det ska knögla sig. Jag är nöjd!
Juldagen spenderade vi hos min älskade kusin med familj. R + familj och C var där också, det var enormt mysigt och jag tyckte det var enormt skönt att komma dit och få vara social och bara vara. Jag hade inte tråkigt en enda stund med tanke på att det finns alltid något att göra där, har man inget så tar man sig det, hihi. Hos dem fick jag en nyckelring i pärlor i en figur.. Tror det var ett troll?! Och nya foton på mina små älsklingar. Snart är mitt kylskåp fullt med dem så jag tror jag kommer få införskaffa lite fler ramar nu.
Just det, ibland är jag lite bekväm och värmer färdiga köttbullar i mikron och kokar lite makaroner. Och ja, det är bara åt och inte åt Julia då, det gör jag på kvällen om jag blir hungrig. P förklarade för mig ganska bra att man inte lagar mat på det sättet! Hahaha, så jag fick 10 nummer av Allt om mat med första numret kommandes i Januari. Hahaha, ja. Då ska vi se om jag hittar några recept att göra då. Jag har dock väldigt många kokböcker så jag har ju massor att göra, men det är bara  så tråkigt att göra det själv, äta det själv och sedan diska allt skit efter sig, själv.
Julia fick massor av saker. Hos P & Co fick hon en gunghäst (kommer inte sätta på gunggrejerna förrän hon är äldre), 3-i-1 gå vagn med speldosa, kofta i strl. 80, rosa overall i strl. 80, en katt som mjauar och går framåt samt bakåt samt pengar.
Av mig och J fick hon ett piano (som var från min mormor), 2 pyjamaser i strl. 74/80 där det står "i'm Mommy's little star" med en stjärna under, samt att den andra stod det Daddy's på istället. Hon har dock redan spytt ner bägge också :(, en stor mjuk filt med prinsessor.
Ute hos Kusin fick hon Brio gåvagn, 2 jätte söta pyjamaser i strl. 86, 5 strumpbyxor i olika färger i strl. 86/92, prinsess sängkläder till Junior täcke, 2 vantar och typ, hmm, ser ut som en sparkdräkt i strl. 86, Men den ser så stor ut så det är nog inte 86. Men det kanske blir en annan sak när man har den på för blöjan och sånt.
P och jag upptäckte att vi vet precis vad vi ska köpa åt Julia när hon fyller 1 år. Julia hade en docka och lekte med och den var super populär så hon hade till och med sönder ena benet på den. Den lossnade från tyget. Saker är till för att användas men man känner sig bra dum när dem går sönder.
Nu har jag skrivit en hel drös här och jag har ingen lust att sitta här så jag tänkte sätta mig vid tv:n istället och se om det finns något roligt. Julia ligger och sover nu ändå. Hon är inte helt hundra bra då hon kräktes typ hela dagen och fram till midnatt i natt, och nu är det bara vatten i blöjan från baken så jag vet inte vad det är. Igår tror jag bara var för att hon hade sovit max 40 minuter på 12 timmar, så hon var bra slut. Och det andra tror jag har med hennes nästa två tänder som är på väg genom tandköttet. Lilla pluttan 
Nej nu kilar jag. Adios! :)
(Fast hennes är ljusbrun med brun man och rödmönstrad halsgrej.
Jätte smidig eftersom den kan användas både när dem ligger ner, börjar krypa/sitta samt när dem ska börja gå. Julia älskar den och går fram och tillbaka hela tiden med den :)

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0