2010-12-15

Äntligen är i alla fall jag frisk från min magsjuka och Julia är på bättringsvägen. Jag ringde BVC igår för jag var orolig eftersom sjukvårdsrådgivningen råder oss vuxna att vara så pass i 4 dagar, annars ska vi till VC. Och eftersom Julia är mindre så kände jag mig ändå tveksam till hur länge hon ska gå med det.
Eftersom J hade sin helg ledig från henne så åkte jag till en gammal arbetskollega istället. Det var jätte skönt, jag kunde ligga och få vara sjuk och pendla mellan soffan och toaletten. Och han hjälpte till med att byta på Julia och ta hand om henne. Visst tog jag också hand om henne men inte alls lika mycket som jag egentligen orkar i "normala" fall. Julia lekte så fint med hans dotter (3 ½ år).
Julia smyger upp bakom och sitter så fint medans B är fast i sitt :) (Klicka på bilden för större)
Idag har dock inte alls hänt så mycket. Vi har varit över en sväng till S och fått hämta lite kläder som är B's gamla. Så nu har jag lite kläder i 86/92. Och Det är nog inte lång tid kvar innan dem kommer till användning. Eftersom Julia går på 80 nu och några 74 börjar bli lite små....
Åh vad irriterad jag blir. Jag sitter och pratar med S i telefon samtidigt som jag bloggar nu och det är inte så bra, för medans S snackar om sina j-a skumtomtar så tappade jag bort vad jag skulle skriva... :/
Jo, imorgon kommer J över och hämtar Julia en stund eller om han är kvar här och umgås med henne ett par timmar, det vet jag inte än för det brukar variera lite beroende på vad han är på för humör.
Och denna helg så är jag barnledig hela helgen, från fredag em. till söndag em. och jag har typ ingen aning om vad jag ska hitta på. Jag får komma på en väns väns fest, men jag har inget annat än Absolut V. hemma och jag har inga pengar till att kunna handla sånt heller :/ GOSH! När jag äntligen kan få roa mig så kan jag ändå inte :(
.
Jag avslutar med att Julia var så otroligt söt idag när vi skulle gå ut. Jag hade satt på henne en kanin mössa som vi fick av min kusin och hon är ju så bedårande. Så fluffy! :)
(klicka på bilden för större..)
Nu ska jag ta och väcka henne en snabbis, meningen var att hon skulle få sova en halvtimme medans jag hängde tvätten, men när jag tittade på klockan nu så såg jag att hon sovit en timme. Dags att byta till nattkläder och borta tänder m.m. på henne, men hon lär väl knappast somna om efter det ?!

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0