sjuk och barnvakt

Usch och fy fan! Det är det enda jag kan säga just nu. Jag har egentligen ingen som helst lust att sitta här och uppdatera om vad som händer med mera. För det enda som har hänt är att jag har legat med 40.4 graders feber i fotöljen en hel dag, Jimmy låg hemma hos M och var typ lika väck han så jag kunde inte få honom till att ta Julia så jag fick bli frisk.
Det började i måndags med frossa för min del. Det spelade ingen roll hur mycket eller hur lite jag hade på mig eller runt mig, jag frös oavsett. Så jag misstänkte att kroppen började säga ifrån för att jag inte hade ätit på 2 dagar. Men tji fick jag! Tisdagen mådde jag bara sämre och sämre hela tiden och förstod inte vad som var med mig, Jimmy skulle komma över den dagen också och umgås med oss. Men när kl blev fem så undrade jag om han fick jobba över eller inte. Jag fick reda på att han låg hemma, sjuk i frossa och feber. Yay! Jätte roligt tänkte ju jag! Jag fick nog, tog tempen och den stannade då på 40.4 grader, det tog inte lång tid förrän jag ringde Julias farmor som fick hämta Julia då jag inte alls hade någon kraft eller ork alls att ha henne. Så farmor kom och hämtade henne och ska nu även ha henne tills imorgon. Igår hade jag dock fortfarande feber, men runt 39 gradern pluset. Så jag petade i mig två panodil och gick det på mitt morgon möte med försörjningsstöd. Jag klarade av mötet och när jag kom hem så var jag fortfarande lika jävla seg. Igår var det mycket bättre men jag tröttnade på att tempen dalade mellan 37 och 38.7 hela dagen och kvällen. Och inte nog med det så har jag även tappat mina smaklökar. Fy fan det var verkligen grädden på moset. Hur roligt är det att äta när man knappt kan svälja? Man inte känner någon smak alls på det man äter? Men man är svin hungrig ändå?! Usch! Men jag ringde i alla fall vårdcentralen idag och jag fick en tid redan 20 minuter efter hon ringde mig. Hon tyckte inte att mitt tal lät så bra direkt så hon kände väl att något inte alls stämde med mig. Och ja.. Precis som jag misstänkte.. Dem ville börja ta en massa prover för influensan och var preciiiiiis på väg till att göra det när läkaren och en sjuksyster kom in och sa "streptokokerna visade positivt" eller vad han nu sa, det lät som han sa det ändå. Och så tittade han på mig och sa "ja, det behövs inte något för influensa, provsvaret från halsen kom nyss och det är halsfluss". TJOHEJ! Kan jag få det bättre? Ensamstående, halsfluss med feber och ett möte som gick åt helvete nu när jag såg vad posten hade att erbjuda mig. Jävla skit! Nu ska jag ta och krya på min hals så att jag kan ringa och säga åt den där tanten på allvar. Detta stämmer fan inte :S

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Nina

Krya på dig! Hoppas du blir bättre snart och att allt löser sig! kram

2010-12-03 @ 09:42:01

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0