Ingen rubrik

Ibland blir det tomt på ord. Vad ska man säga när man har så mycket att berätta men inte kan sätta allt till ord? När man ibland önskar att man kunde prata ut allt istället för att skriva ut allt, bara för att det skulle få fortare så man inte glömmer någonting.
Eehm.. Vad ska man säga då?! Jag får ju påpekanden om att jag måste uppdatera bloggen, frågor om den dött osv. men jag vet inte vad jag ska berätta längre. Jag går med funderingen, ska jag avsluta bloggen helt eller ska jag bara sluta skriva men ha den kvar?! Det blir nog i så fall att den är kvar eftersom jag har lite av Julias framsteg här i datum :)
Inatt var ingen rolig natt igen. Julia hostade två gånger och så tyckte jag att det lät som att hon kräktes. Jag går försiktigt in till henne och där ligger hon och kräks i sömnen. Stackarn. Så jag lyfte upp henne för att jag skulle kunna bädda rent, och vad händer inte då? Jo, hela vällingen kommer upp över hela sängen och jag vet inte var jag ska göra av henne för att gå och hämta nya sängkläder och saker för att städa upp, så jag satte ner henne i andra änden av sängen där det inte var någonting. Vad gör inte ungen då?! Jo hon lägger sig över sina fötter för att hon är så trött, vilket resulterar i att hon får sin uppkräkta välling i huvudet.. Mumma! *not*
Och eftersom Jimmy och jag tjaffsade på sms precis, så ringde jag honom. Han svarade inte, jag ringde hem dit han bor nu. Och vad fan får man inte till svar när man frågar om han kan komma och hjälpa mig för att Julia har kräkts överallt :S "vad ska jag göra åt saken?".. Tack så mycket för det. Så jag fick ringa till grannen istället och be henne komma upp och hjälpa mig att tvätta Julia medans jag städade golvet och bäddade sängen. När vi väl är klara så kommer Jimmy.. Ja.. Lite sent. Men jag tror mest att han kom bara för att det sista jag sa åt honom innan jag klickade honom; "tack för att du åtminstone bryr dig om Julia. Tack för den." ...Jag orkar inte prata i telefon med folk som svarar drygt när man ringer och ber om hjälp. Det visar bara totalt o engagemang.
Men nu är Julia inflyttad till mig istället. Jag har ingen lust att låta henne ligga själv i sitt rum om hon ska hålla på så här, med tanke på att hon vaknade inte förräns jag lyfte upp henne och skulle flytta undan henne. Och om hon inte ens vaknar när hon kräks så tycker jag att det känns lite.. Ja.. fel.
Så precis i skrivandets stund så går tvättmaskinen med hennes sängkläder, pyjamas och nalle. Jag undrar när detta ska ge sig. Och jag undrar vad tusan det är ens en gång. I förra veckan när jag hade febern och Julia var hos farmor, så kräktes hon ju en massa där också. Sen när hon kom hem igen i fredags så kräktes hon på natten, sen var det bra. Och igår så var det bara vatten som kom ur baken och så kom kräkningen igen när hon sov. Jag är tveksam till magsjuka. För den brukar väl inte hålla på typ 4 dagar och sedan försvinna för att sedan komma tillbaka igen?
Julia äter lite små dåligt. Visst äter hon, men hon äter inte tillräckligt för att ens en gång bli mätt. Hon dricker inte en hel portion med välling, inte en portion mat, inte en hel burk, inte mycket till efterrätt/mellanmål. Finns det någon som kan ge mig svar på vad det skulle kunna vara?! Jag är som sagt tveksam till magsjuka.. :-/
Nej ni, nu ska jag ta och lägga in den rena tvätten från igår och sedan är det en vilostund för mig med :)

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0