Torsdag 05-08-2010

Julia har just nu två tänder på väg upp, frampå i underkäken. Man ser att det är vitt och att det är vasst. BVC sa däremot att det bara är tandanlagen (då var det inte vasst utan då såg man bara vit nyans..) och att Lisa sa även att tänderna ser ut som att de ska komma upp i tandköttet på utsidan, men jag vet inte. Det är faktiskt tänder ändå. Annars skulle det ju inte vara vasst och så tydligt som det är.
Och så är hon även på väg att börja krypa. Hon har upptäckt att hon kan ställa sig i krypställning, men hon har inte kommit på det där med att hålla sig uppe och krypa iväg ännu. Och hon har till och med upptäckt att hon har öron. Julia verkar tycka det är väldigt intressant att ta på dem, samt om hon har mössa eller pannband. Tänk att hon blev så stor så snabbt. Snart kommer hon springa runt också. Det kommer bara säga *swisch* så är man där. Hon kan till och med redan ha skor. Hon har redan storlek 17. Och hon har nästan vuxit ur alla 62. Vissa kan hon ha men vissa är någon tajta nu. Byxorna har vi rensat ur och det var en hel del som hon inte kunde ha längre. Nu känns det som att hon inte har några byxor kvar längre även fast hon har flera stycken. Min älskling, så stor men ändå så liten
Igår tröttnade jag på att katterna ska in i badrumsskåpet och ta mina smink puffar. I förrgår så skulle Nicke in där på och ta någonting, så han hade ut min nya parfym, rakt i golvet och den gick naturligtvis sönder. Jag som inte klarar av starkare dofter så så fick jag bo ute på balkongen hela eftermiddagen och kvällen. Jävla katt jäkel..! Så igår när Jimmy och jag var ner till Babyproffsen för att kolla efter dop klänning så köpte vi en barnspärr, så nu jävlar ska inte katterna in där igen. Jag får det lite trixigre att komma in i det, men det kan jag leva med. Nu måste jag köpa ny parfym igen. Usch.
I alla fall, åter till saken. Jag tog en flugsmälla och drog under bokhyllan, jag fick fram massor och massor av dammråttor, tre st tamponger, två st lipsyler. Katterna verkar ha haft roligt med mina saker alltid. Hmm! Men så när jag tog och gjorde samma sak under kylen fick jag fram två påsklämmor (tack..) och deras råttor. Så de fick tillbaka sina tre råttor som var varit borta i evigheter. Och när vi var i Västerås igår och köpte ny kattsandslåda till badrummet så köpte vi även fem stycken till. Så nu har dem så roligt så de dränker till och med dem i vattenskålarna, en efter en ligger de blöta nedanför skålarna. På sätt och vis är dem så himla söta och gosiga, men ibland känner man bara för att stänga in dem i en garderob eller någonting..

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0