16-10-09

Jaha och vad fan händer nu då? Jag är less på allt.. Det enda jag ville av dig var att du ska vara den som du egentligen är. Istället ignorerar du mig så fort du ser mig, vänder dig om och inte alls ser mig. Din man ser mig och skiter i mig han med. Vad är det för någonting? Varför ska jag ta första steget? Jag vet att det är för att du är för "bra" eller vad man ska använda för ord.. "fin" kanske...?... för att ens kunna säga ett ynka "hej" men jag anser inte att jag har någon anledning att ta ett steg mot dig när du beter dig som du gör. Folk säger att det är för att du "bryr dig om mig", men...? Hur kan du bry dig när du ignorerar mig, inte ens vågar säga hej, inte ens tar någon slags kontakt? Vissa blev förbannade och vissa blev irriterade för vad jag skrev till dig, men jag tycker bara att det är väl det enda sättet att förmedla något till dig. Jag menar, jag är ju bara en vägg, en främmande människa, en i mängden bland befolkningen för dig. Och eftersom det är så jag blir behandlad av dig så är det så du blir behandlad av mig. Du kommer inte få tillbaka din dotter så länge du inte kan visa att du faktiskt är en bra mamma.
And guess what, du ska få ett till barnbarn (vilket jag antar att du fattat). Trevligt va? Men okej, jag kan säga så här. Förlåt för att jag lät hård emot dig sist. Jag vill bara veta varför du är så intresserad och nyfiken på mitt liv när jag inte är någonting för dig?!

Annars då? När Jimmy kom hem i tisdags så var det bara att åka direkt, stackarn hann inte ens ta en macka men han fick ändå en korv på mitt jobb medans Hannah och jag lastade in Melina och barnvagnen i bilen. Färden bar iallafall vidare till Barnens Hus då vi (mest jag då ; ) ..) ville ha hem barnvagnen nu istället. Egentligen kunde jag vänta tills februari men jag vill bara ha allting hemma så jag vet vad som fattas. Och just nu tror jag inte att det är någonting, jo.. En får pläd från IKEA att lägga i vagnen och lite babyleksaker. Annars får vi det mesta sen.
*kom ur spåret, tillbaka till början*
Och det gick ju direkt så vi får den i nästa vecka någongång skulle jag tro.. Sen åkte vi vidare till Parken Zoo för att jag skulle få vaccineringssprutan dos 1. Det gick rätt fort, vi hade väl tur att Hannah hade Melina och barnvagnen med sig för annars hade vi fått stått i en trapp-kö i minst en 20-30 minuter iallafall. Vi fick ju då ta hissen upp och dem visste inte exakt var i kön dem skulle klämma in mig så jag ställde mig killen som dirigerade och han sa åt mig att gå till bord 13 direkt för hon var ledig. Och jag säger bara det, fy fan vad ont det gjorde i armen efter ett par timmar. Damn! Dem sprutar ju in det där nedrans vaccinet rakt in i muskeln så långt upp på armen det bara går. Jag har fortfarande ont av det och det är.. Fredag natt nu.. Det har dock börjat dämpa sig lite iallafall, nu kommer det mest när jag anstränger den, typ bär en tyngre matpåse eller något..

Eeehm, ja annars? Jag sitter och pratar lite med norska Hege nu som fick en dotter för inte så länge sedan. När hon berättar hur man kan se könet pojke eller flicka nu så är jag 110% säker på att det verkligen är en dotter vi kommer få : ) Världens sötaste och underbaraste lilla.. ajj.. Stephanie.. Som gillar att uffa runt om kvällarna.

Nej nu ska jag försöka sova lite med hennes små bravader där inne : P
God natt på er : )

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Ida.

Du får säga till om du vill ta en fika och träffa Enya.. :)

2009-10-18 @ 21:17:21
URL: http://enyatomoyuki.blogspot.com/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0