Ovisshet

Hela min kväll igår var helt totalt mysko. Jag lännmer bara att jag är helt totalt värdelös på alltid jag gör. Känns inte som att jag klarar av att göra någonting bra. Robin, som dig, Jag älskar dig så mycket, men det känns som att det bara är jag som ska göra alltid för att du ska bli glad och känna dig bra. Men jag upplever det som att jag inte får någonting tillbaka. Är det jag som bara inte ser det? Vad är det du gör då som jag inte ser? Snälla kan någon hjälpa mig? Jag ber om hjälp nu, innan det är försent.
Jag har iallafall bestämt mig nu för att jag ska säga upp mig från jobbet också! Just som servitris är det helt okej, men den arbetsplatsen eller om det är den personalen, jag vet inte, men någonting är det som gör att jag inte känner mig trygg där. Och att känna sig trygg på sin arbetsplats är en fördel. Det som även förstörde en hel del var att det är svarta pengar också. Jag vill inte jobba för en person som bara delar ut svart lön. När jag konfronterade honom om det igår så sa han att det inte är svarta pengar. Mina 2 av 4 timmar är "vita" och dem andra två är "svarta" (enligt honom), men vi får ändå allting i handen. Hans förklaring förra veckan också till hur det kommer sig att han skriver i "personalliggaren" att jag bara jobbar två timmar och inte fyra timmar är för att han ska slippa betala massor av skatt och moms och hela kittet. Sedan kollade jag med facket förra veckan och han har inget kollektiv avtal, det vill säga händer det mig någonting på jobbet så behöver inte han stå för det. Men till mig igår så hette det att han betalar försäkring för sina anställda. I själva verket tror jag att han bara betalar försäkring på själva krogen. Det har ju varit något strul med någon gammal anställd som gått till tidningen och hela dröset. Men det skiter jag i nu. Jag ska bara försöka samla mig från att säga till honom att jag inte trivs där och att jag vill sluta. Jag har då en veckas uppsägningstid. Desto snabbare jag säger upp mig, desto snabbare slipper jag detta ställe också. Skönt att ha ett jobb igen. Men ändå, jag vill kunna känna mig trygg där jag jobbar.
Nej nu måste jag kila ut med hunden och kolla resten av alla mina mejl överallt. Ska först dricka upp juicen också.

Over and out
Johanna Andersson!

Skriv gärna din åsikt
Postat av: malin

kan add mig på msn om du vill prata [email protected] funkade inte när ja addade dig verkar de som...



jävligt tråkigt me en såndär jävla arbetsgivare...

2008-09-02 @ 17:17:33
URL: http://pappasflickamalinw.blogg.se/
Postat av: malin

hehe beror nog på hur långt ner du har läst av min blogg:P

2008-09-02 @ 19:06:14
URL: http://pappasflickamalinw.blogg.se/
Postat av: Michaela

Är du och Robin ihop igen? ;P Uppdatera mej ;)

2008-09-02 @ 23:49:27
Postat av: Joakim

Tänkte precis samma sak? är ni ihopp igen? :P...



sen det där med svartjobb.. jobba aldrig svart.. du blir blåst på pension, försäkring, skydd.. ja hela rubbet..... erbjuder han dig svartjobb gå till polisen för det är sånna där kräk som utnytjar folk i samhället och sånt ska inte tollereras...



Synd att du inte hade nån praktisk utbildning typ verkstad eller nått.. vi behöver folk på mitt jobb och det är bra pröjs, underbara arbetskamrater och dessutom är vi starkt fackligt engagherade och måna om våra rätter ;)



Krya på dig iaf och hoppas du hittar ett bra jobb! :)



Kramar //Joakim

2008-09-03 @ 11:30:53
URL: http://w0lfis.blogspot.com

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0