Dagens irritation 4/9/08

När man kikar runt på olika sidor så ser man att många skriver om sina känslor, sitt mående, sin vardag med mera (även jag), men vissa skriver _bara_ om hur himla dåligt dem mår, hur nere dem är, hur nertrampade dem blir. Jag menar, man blir det man gör det till. Jag har försökt peppa flera, men en person *nämner inga namn*, fortsätter bara trycka ner sig själv. Trots man säger att det bara är att fortsätta kämpa, ge inte upp, skit i dem som snackar skit då och gör allt för att förstöra. Men ändå fortsätter personen bara som innan. Personen vill även att man ska skriva till h*n och säga bara "hur är det?" eller någonting sådant, säga att man ska börja träffas med mera. Men när man peppar personen och personen bara fortsätter gå sin vanliga väg till att må dåligt istället för att stå på sig? Vad är det dem vill med det? Vill dem bara ha uppmärksamhet? Vill dem må dåligt? Skryter dem med det eller hur ska man tolka allting? När man försöker så är det helt lönlöst. Varför ska man peppa en person som ändå bara vill må dåligt? Jag har inget emot dem. Jag har själv haft mina nedgångar, men var dag så tänker jag hela tiden att jag skiter i vad folk tycker om mig och hela den fadderuttan. För jag själv mår bättre av det. Jag står på mig varje dag och tänker att mitt liv blir bra om jag gör det bra. Vill jag må dåligt, ja då är det bara sitta och lyssna på vad alla säger om en, tänka på allt och ta åt sig av all skit. Men jag har förändrats och har konstaterat att mitt förhållande med Robin också har blivit enormt mycket bättre när jag tänker mer positivt och mer uppåt. Slutat bry mig om all skit, det har lönat sig. Jag tycker fler personer ska börja tänka mer positivt, även om det kanske inte är lätt alla gånger, speciellt inte i början. Men desto mer man tänker upp desto mer kommer man upp. Jag hoppas iallfall att ni får det bättre med tiden. Det kommer, bara man försöker. Försöker man ingenting så kommer man ingenstans!

Over and Out!

Skriv gärna din åsikt
Postat av: malin

bra skrivet ja kan oxå få nedgångar men ja försöker strunta i dem å försöker se de på den ljusa sidan, å ja bryr mig inte om folk tänker om mig heller bara de som ja tycker om å älskar lyssnar ja på:)

2008-09-04 @ 13:48:01
URL: http://pappasflickamalinw.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0