Dagens irritation 4/9

Fy fan, rent ut sagt.. Fy fan vad irriterad jag blir på folk. Att folk ens har koll på vad det finns för hundraser eller inte. Curre är en Greyhound och sådana hundar ska vara smala, det är en sådan ras helt enkelt. Om ni nu inte tycker om honom för hur han ser ut så har jag aldrig sagt att ni ska titta på honom. Känner ni inte till att det finns hundraser som ska vara så smala som han är så börja ta reda på saker innan ni yttrar er. Jag blir så trött på folk som kommer och säger hur ful han är och hur smal han är eller att ni ens kommer och yttrar er om att han skulle vara utsatt för djurplågeri. Jag har fått några nu på min bilddagbok som har kommenterat bilder på Curre och säger att det är djurplågeri m.m.
Det är rent jävla skit snack. Jag blir så trött på folk. Varför kan ingen bara förstå att han ska vara så? Jag menar, jag tycker Chihuhua (stavas?) är fula. Men jag går inte och påstår att dem skulle vara utsatta för djurplågeri för att dem är smala. Jag har själv en hund som är smal. Och anledningen till att jag tycker Chihuhua (?) är fula är just för att dem är så pytte pytte små. Men jag har inget annat emot dem. Jag lär känna hundarna först, sen yttrar jag mig om jag tycker om den eller inte. Det är helt olika beroende på dess uppfödare/ägare också.
Jag ber er bara snällt, sluta kommentera att han är ful, äckligt smal eller om det är djurplågeri. Han har fri tillgång till mat iprincip hela tiden. Han får mat precis som hundar ska ha.. Morgon, kväll och sen får han faktiskt en måltid på dagen också då jag cykeltränar honom varje morgon!
Jag blir så himla trött på folk! Finns det någon som håller med mig eller vad har ni för åsikt? Ska man yttra sig om en hund beroende på hur den ser ut eller ska man lära känna den först?
Fy fan vad den där "anonyma" personen irriterade min kväll. Till och med det, personen/personerna som skrev detta är så fega i sig också att dem inte ens vågar stå för vem dem är. Är det fegt eller är det bara lamt? Varför ens börja skriva sådana saker till en annan människa och sen skriva sig själv som anonym? Varför vågar ni inte tala om vilka ni är? Är det för att ni är rädda att jag skulle börja fråga er varför ni tycker så? :-/ Den som har skrivit det, snälla kom ut ur skon någon gång. Det är så dagisbarns nivå att inte våga stå för sin åsikt. Vem vet, du/ni kanske bara är lama människor i verkligheten också. Har ni ingen självkänsla? Inget självförtroende? Med tanke på att ni är anonyma? Helt ärligt så skiter jag i hur mycket ni säger att det är plågeri eller äckligt m.m.. Jag vet hur man uppfostrar hundar. Jag vet att han är en sådan ras som ska vara smal !
Jag säger bara det, fega kräk som saknar självkänsla och självförtroende! Ta era åsikter och skriv ner dem på ett papper istället, lägg dem sedan i en låda och göm dem någonstans i källaren eller garderoben och ta fram dem om 10 år och fråga er själva då, hur pass mogna var ni här? Hur kommer det sig att vi inte kunde tala om vilka vi var? Hur kommer det sig att vi inte ens kunde stå för våran egen åsikt?

Over and out!


PS. Jag ska även tillägga att ta en golden, raka bort håret så den blir korthårig och sedan.. sätt upp all hud som hänger överallt så ska ni få se att den är precis som Curre. Han är bara byggd på ett annat sätt då han är en löparhund!!

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Lars-Göran

Stå på dig. Om dom inte vet nått om rasen sak dom enbart hålla truten.. Inte för jag gör det heller men jag vet att dom inte ska va tjock iallafall. =S



Själv vill jag ha en newfoundland. Mer min stil tror jag .. Hehe

2008-09-04 @ 21:32:53
Postat av: Anders

Tack så mycket, tycker oxå hon e vacker =)

2008-09-04 @ 21:53:42
URL: http://skaneandy.blogg.se/
Postat av: malin

håller fullständigt me dig...va fan ja som inte ens kan så mkt om hundar fattqar å ser att de e en sån hund som ska vara smal, skulle ju inte se klokt ut om den va tjock hehe:P....nämen du har helt rätt man ska lära känna hunden precis som människor man borde lära känna personen först innan man yttrar sin åsikt



kram på dig:)

2008-09-04 @ 21:57:24
URL: http://pappasflickamalinw.blogg.se/
Postat av: Anders

Det är en japansk spets, ser ut som en samojedvalp =)

2008-09-04 @ 21:59:51
URL: http://skaneandy.blogg.se/
Postat av: Flickan

Checka in den här nya bloggen!



Här kan du ställa frågor. Allvarliga som roliga. Gällande alla ämnen mellan himmel och jord.

Du kan även läsa andras frågor och svaren de fått.

Nystartad so hjälp oss komma igång!



/Flickan

2008-09-04 @ 22:34:53
URL: http://fragaflickan.blogg.se/
Postat av: Hanne

Ja, trångsynta och fördomsfulla människor finns det mycket av i vår värld. Och det kommer alltid att finna människor som på ett eller annat sätt försöker att hävad sej. Men ignorera dom! Dom bara sätter på prent sin egen inteligensbefriade person och sätter även en måttstock på deras snäva livssyn. Men jag håller med dej, kan man inte stå för det man säger i skrift som tal så ska man helt klart hålla tyst.

Som tidigare hundägare så har jag sett själv hur folk kan bete sej och dom tror alltid att dom vet bäst. Men djur är som barn, du känner dom bäst för det är du som lever med dom. Du som fostrar och tar hand om.

Hundras ska man ha efter sitt eget sinne, med det menar jag att man ska ha hund efter hur du är själv och vad du tycker om. Det är så individuellt som vi är människor.

Så stå på dej, tjejen, och skit i dom. Svårt.. jag vet.. men försök. Det dom vill uppnå är just ilska och frustation för att känna att dom har nån banal form och tanke om makt.

Kram

2008-09-05 @ 09:32:15
Postat av: Evelina

Svar: Nja det har inte hänt så mycket. Men det är en sak i släkten bara. :)

2008-09-05 @ 09:33:30
URL: http://robinsevelina.blogg.se/
Postat av: Anders

Ja du människor kan vara bra dumma. Jag tycker din hund är jättefin =)

2008-09-05 @ 12:06:26
URL: http://skaneandy.blogg.se/
Postat av: ♥ Mamma Jessica [ 18 år och mamma till Emilia 4 år]

Ja men precis, det kan ju faktiskt medföra kompliaktiooner när man tar hål öronen på små barn..

2008-09-05 @ 22:26:47
URL: http://jyees89.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0