19 september

Var och träffade mormor nere på stan idag. Först fick jag stå och vänta på hennes buss som tog evigheter (kändes det som). Stod i 20 minuter och vänta, tillslut kom den. Och självklart var mormor med : )
Vi gick och tog ut pengar och sen gick vi till Åhléns och handlade mascara åt mig då min nästan är slut och sen passade jag på att köpa ett fempack med make up handdukar. Så kanske jag slipper använda alla andra handdukar till det här hemma : D Gissa vilken färg? ; ) Självklart blev det ju grön!
Sen fickade vi lite, jag tog en barnmeny med pannkaka, sylt och grädde. Men lite snålt kan jag nog säga att det var. Dem tog 42 kronor för 3 små små pannkakor. Det är rena rama rånet att äta där! Ingen mer mat därifrån igen iallfall.
Sen åkte vi ut till Tuna Park istället. Vi går ändå på stan varje månad och det alltid samma skit och samma personer överallt. Så omväxling förnöjer eller vad är det man säger? ; )
Först gick vi bort till skopunkten och köpte nya skor åt mig då en elak trägren eller något annat vasst i trä förstörde min jumpasko för ett tag sedan! Attans! Mina favvisar. R.I.P kära skor! Jag hittade iallafall två par, självklart likadana bara i oliak färger. Jag får ångest om jag inte köper i andra färgerna. Så för min del blev det svarta och grå. Sen köpte mormor ett likadant par till Janina (min storasyster) som var i färgen brun. men jag funderar på att åka och byta in mina grå emot ett annat par! :) Har fastnat så hårt för ett par så det finns inte! Bilder finns här.
(idag blir det en rörig och jobbigt skriven blogg då jag inte orkar bry mig om hur jag skriver allt eller så för denna dag! Fryser om sjutton så skriver bara snabbt och kort!)
Sen gick vi in på Forum och handlade lite. Hittade två hyffsat fina plastblommor att ha vid matbordet då dem blommorna vi hade där innan dog av värmen. Vi har söderläge på lägenheten, och ja, tyvärr i alla fönster vi har. Det leder till att vi inte kan ha några riktiga blommor någonstans iprincip. Vi har sol från 1 på dagen tills den går ner, så på sommarn är det hemskt att sitta inne. Denna sommar var det varmare inne än ute : / Oj, tillbaka till samtalsämnet igen : )
Blommorna var en rosa och en vit då vi har typ.. gula tapeter.
Sen blev det lite böcker också. En kokbok för 20 kronor. Tittade bara snabbt i den och den verkade okej, men när jag pratade med Therese om den så kollade jag i den och fann massor av fakta om personerna I KOKBOKEN! Vem skriver ut någonting sådant där? : O Usch, det är tur att den bara kostade 20 kr så det inte var mer ; )
Sen var det bara att fara hemåt igen och just nu väntar jag på att Robin ska tala om hur det blir med hans mor + fästman/sambo. Om dem skulle komma över och äta här ikväll och se hur vi fått det efter tapetseringen eller om dem tar det imorrn. Jag är dö hungrig och Robin svarar inte i telefonen. Jag blir så trött på honom när han ALLTID skiter i att svara!!! OOh! han ringer nu!! Brb..... och precis när man kommer tillbaka så ringer nästa istället : ) *skratt*
ehm, var va jag någonstans nu då *söker*
Jo, Robins mor kommer kanske om söndag då! Hoppas! Det är faktiskt rätt skönt att träffa andra än bara Robin eller Petri också : )
Nej usch, jag orkar inte sitta här. Dags att peta i sig någon mat och rasta fyrbentingen lite!

Over and out!


Skriv gärna din åsikt
Postat av: emelie

jah stora är dem inte i alla fall :D haha

2008-09-19 @ 19:43:15
URL: http://emelieberglund.blogg.se/
Postat av: Johanna

hahaha. jo den var faktiskt bra

2008-09-19 @ 23:38:02
URL: http://scorpiongirl80.blogg.se/
Postat av: Pia

God morgon och ha en så bra helg !

2008-09-20 @ 10:08:01
URL: http://piakallman.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0