Helgsjobb

Sjutton gubbar! Idag är jag ledig! Min enda lediga dag på hela veckan.
Petri hämtade mig från jobbet igår så åkte vi till konkurenterna och handlade risifrutti och dricka. Sen åkte vi ut till skogen så jag fick köra lite bil *yey*. Det är jätte länge sedan nu och sen var det en helt annan bil nu, högre och totalt annorlunda men ändå inte (: Sen pratade vi lite, otroligt nog och det ledde bara vidare till tjaffs då vi var helt oense om vad vi tycker och ser. Så ja, kvällen slutade med tårar och 1.49 var sist jag kollade klockan så jag somnade strax därpå. Och det sjuka nog var att jag vaknade inte idag förrän kl var 13.19. SHIT! Hela dagen förstörd och min chef skulle vara på jobbet till kl 14.15 så det var bara att ta hunden och cykla dit som en gnu i blåsten! Som tur var hann jag i tid så jag fick min nycklar nu och så gick vi genom lite små saker innan igen. Så nu i helgen är mina tider: Lördag : 15.30 - 00.15 och
Söndag : 15.30 - 00.15
När jag sedan berättade för att jag sovit bort hela dagen och att jag vaknade då så fick jag bara som kommentar tillbaka att "vi har ju körit hårt med dig hela veckan så det är inte så konstigt". Och ja, tiderna har väl inte varit så farliga men det är mycket som ska göras som tar sin tid och energi. Jag är iallafall jätte nervös nu inför imorgon men jag hoppas att det går bra! Så länge jag tänker positivt (:
Nu sitter jag här i väntan på att Robin ska komma hem. Han har varit iväg med en arbetskompis och hämtat en ny bil åt honom. Ända uppe i Uppsala, så dem är väl snart hemma. Dem var nästan framme vid halv 2 när jag ringde sist så han kommer snart! Längar<3
Sen ikväll ska vi över till Robins familj då Peter flyller på söndag men ska firas idag! Sen skulle jag också få min present tydligen. Bara ett halvår senare (; Tror det är dags för dem att börja fundera något till jag fyller år nästa gång, det är ju ett halvår tills dess (; *skämt åsido*. Så det blir att gröta i sig lite smörgåstårta lite senare.
Jag funderar på om jag ska städa lite här hemma innan Robin kommer hem, men jag känner noll ork för det! Jag har iallafall beställt lite nya kläder som kommer om någon vecka. *woho* måste uppgradera min garderob lite (;
Nej jag ska ta och kolla om det finns något bra på tv istället annars laddar jag hem en film och tittar på istället till älsklingen kommer hem!

Over and out!

Skriv gärna din åsikt
Postat av: malin

därför du har ett jobb!:P

2008-10-24 @ 16:35:28
URL: http://pappasflickamalinw.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0