7 Oktober

Var på mitt terapi möte idag igen. Eller ja, mitt kognektiva terapi möte. IDag handlade det väldigt mycket om känslor och sådana saker och så tyckte hon att jag skulle skriva upp allting (bra som dåligt) med mig, som andra tycker för att kanske få en bild av mig själv, både att ha till att stärka mig och även till att ge mig stöd och en chans. Jag berättade då om att jag hade en kompis (i högstadiet) som erkände rakt till mig om att hon var avundsjuk på mig. Och så frågade terapi tjejen om vad det var. Jag svarade som det var att hon var avis på mig för hur jag ser ut och för att jag är så stark, att jag står för vad jag tänker och tycker och att jag skiter i vad alla andra tycker om mig. Hon beundrade mig. Terapi tjejen tyckte verkligen att jag skulle skriva ner allt och kolla på det när jag har en nedåt stund och sånt.
Skickade runt och frågade "Hej. Kan du säga en positiv som negativ sak om mig? (: ", detta är svaren; (dock är det många som inte vet vad dem ska säga då de inte känner mig helt men ja..)

Person:       positivt / negativt

Marina - Du är bra på att uttrycka dina känslor / kommer inte på negativt
Jesper - Du är glad  / kommer inte på något
Mikael K - Du har en självinstinkt och vet hur du ska handskas med mitt mående / att du många gånger mår dåligt
Conny (farbror) - Du har mer positiva sidor än negativa. Annars är mitt svar ditt humör på båda. Älskar dig när du är glad och sprallig. och hatar dig när du är sne och ledsen eller förbannad
Elof - Snäll / envis
Jonny (kusin) -  du vill göra allt / tror att alla andra har det lättare
Joakim S - du är snäll / kommer inte på något
Joakim K - Inga kommentarer då jag inte känner dig (typ alls (: )
Katarina - Du är snäll / finns inget negativt med dig
Yvonne - Du är klok / har svårt med relationer till tjejer (?)
Denice - Du uplevs alltid som öppen, positiv och glad, för att inte glömma den spralliga sidan / ....
Robert - Snäll / blir lätt sur
Anders - Jag mår bra genom att prata med dig, du spride en skön känsla / du pratar bara med mig när du mår bra, jag vill se till att du kommer upp ut gropen de gånger du ramlar ner
Daniel - Snäll och omtänksam / bryr sig för mycket om vad folk tycker
Petri - Du finns alltid där, stöttar en / tjaffsar för ofta
Martin - Du är glad / är för mycket på och låter en inte få andrum
Michaela - Omtänksam och påhittig / om du inte får som du vill blir du sur ;)
Rebecka - Du tar hand om dem du älskar och är aldrig falsk / du är som mig och säger ofta rakt ut vad du tycker och tänker, inte alltid så bra då man kan såra
Fredik - Du skrattar alltid / envis
Robin - Du är väldigt snäll av dig / du har en negativ inställning till mycket
Malin - Du är så jävla omtänksam / du har svårt att skiljas med folk
Lena - Du erkänner din sjukdom / skriver för mycket om dig själv i bloggen
Kristian - Du är utåtriktad och social / kommer inte på något negativt om dig
Michael S - Du är rolig / kan bli lätt sur
Petra - Du tänker på andra / du kan vara väldigt naiv
Therese - Det är lätt att ta kontakt med dig och prata med dig / har inte hunnit någon negativ sida hos dig

Om du inte hittar ditt namn och kommentar så skriv gärna den, positivt som negativt. Det är till förebyggande syfte eller vad ska man lägga in för klyscha?  ( ;

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Fredda

Gud va kul att höra, det känns kul att min blogg är lite gripande och att folk vill fortsätta att läsa. Det känns riktigt kul för mig =) Vad menas med manodepresivitet? och borderling? Ja jag tycker också om att stötta folk och att lyssna på deras problem. På något sätt känns det skönt att veta att andra också mår dåligt och att man inte är ensam om att vilja försvinna härifrån. Det glädjer mig enormt att du läser och kommenterar! Tack!

2008-10-07 @ 18:19:26
URL: http://freddakla.blogg.se/
Postat av: Jessica

Okej, jag lägger till dig! :) Kul att byta ut erfarenheter med andra, kram

2008-10-07 @ 18:51:29
URL: http://whataboutjessica.blogg.se/
Postat av: Nike

Hej, vill tipsa om att jag har en nystartad blogg där jag skriver om hur det känns att växa upp med missbrukande föräldrar. Jag skriver om tankar och känslor. Jag skriver om tillit, självkänsla, beroende och mycket annat. Titta, det kanske finns något läsvärt för dig också.

Vi ses

Nike

2008-10-07 @ 19:40:19
URL: http://nike.blogg.se/
Postat av: Anna

aa hon är bra :) jo ja får göra de hehe. men är rätt nöjd ändå. pluggar egentligen inte så mkt som ja borde haha ;P puss puss

2008-10-07 @ 20:57:51
URL: http://eleonoralady.blogg.se/
Postat av: Johanna

(TokJonny) - positiv - du är en riktigt snäll, söt, gullig, trevlig människa. negativt..

2008-10-08 @ 00:43:38
URL: http://jagkallasjohanna.blogg.se/
Postat av: Fredda

Ja du, de är antideppresivt, lugnande, humörstabilliserande, mot ångest och oro och insomningstabletter jag äter. det är en hel del olika mediciner men det ska tydligen hjälpa. Jag vet hur mornarna är när man bara inte orkar resa sig ur sängen. Tack och lov är jag utan arbete just nu så jag kan ligga kvar, vissa dyng går jag inte upp alls. Det är väldigt svårt att förstå sig på denna situation man är i. Även om man är unik så finns det folk som ungefär vet hur de känns, dom måste man lyssna till.

2008-10-08 @ 04:02:32
URL: http://freddakla.blogg.se/
Postat av: Melinda

Positivt: Du står för den du är.

Negtivt: Att du kommer ner i depp perioder.

2008-10-08 @ 13:49:55
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0