15-12-08

Hur bra kan inte allt bara bli på en skala? Jag ska börja plugga omvårdnad i Januari. Till och med min chef rekomenderade mig att börja med den. Eftersom vi kommer bli Shell/7eleven så har ingen någon aning om hur allt kommer se ut. All personal ska flyttas med som det står i kontraktet men samtidigt så kanske dem sparkar några för att vi (eventuellt) skulle vara för många eller så.. Så hon sa det till mig idag utan att jag ens hade börjat säga något! "Såg att du hade kommit in, vad kul." och så pratade vi på lite om det och så sa hon det att "hade jag varit dig så hade jag skaffat mig utbildningen. I mars så vet ingen hur det ser ut och det går alltid att kompremissa med jobb och skolan m.m."  yey. Så nu är det dags i Januari :) Woho! Hur glad kan man inte bli?
Jag har setat nu en stund och funderat på vad Rebecka sa till mig här om dagen "Du har ju allt, du har jobb, du ska plugga, du har eget (något mer?)" Så visst, jag har väldigt mycket. Och det är jag glad för. Sen får vi bara se om jag orkar jobba och plugga samtidigt ^^ men det ska nog gå bra. Petri har lovat mig att hjälpa mig med Curre också, så när jag ska plugga hela dagarna eller jobba så kommer han ta hand om honom så länge. Jätte bra!
Så nu blir det att jag kommer plugga till undersköterska i 1 ½ år (3 terminer) och samtidigt plugga Sv A igen och på det så ska jag jobba mina 25 % + extra vid behov. Gud jag kommer verkligen bli sliten och trött. Så kommer jag vara mycket off från Januari, ha tålamod. Kommer bara bli allmänt sliten. Utbildningen är praktik belagd också och själva pluggadet vid böckerna gör man hemma sen. Så jag kommer säkerligen vara helt död.
(När jag läser vad jag skrivit så konstaterar jag att jag är en usel bloggare >.<)

Nu är det off to go med alla papper, ringa CSN om studielån och sen är det dags att glo runt efter böcker till allting.
Over and out!

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Michaela

Yaaay!! Grattis!! :D Vad roligt =) Det är en bra utbildning. Och som din chef sa...det går alltid att kompromissa med skola och jobb. Då kan vi bli kompanjoner om vi vill sen...fast jag är då chef över dej...typ ;) hehe! Älskar dej min skrutta!! <3

2008-12-15 @ 14:34:35
Postat av: Becka

På Hasses. Jo denna intensiv kurs ligger på 2 veckor. Jag kan ju inte ändras deras kurser ; )Och det är den dyraste.

2008-12-15 @ 14:55:10
Postat av: Johanna

HAHA Mica, vad får dig att tro att du skulle vara chef över mig då? ;) Jag är yngre och på så vis friskare till att kunna vara chef ju ;) hahahah!

2008-12-15 @ 15:33:05
URL: http://jagkallasjohanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

De är kul å höra "eller se rättare sagt" att de fixar sig. Jag sa ju att man ska passa på och plugga nu. Särskilt du som är ung:P Jag är lite orolig för att börja plugga igen, men de ska nog gå bra:) Hoppas att jag med blir något nu, hehe... Kram

2008-12-15 @ 21:53:42
Postat av: Michaela

Nej för jag är sjuksköterska...så jag kommer vara lite chef över undersköterskorna ;) ehehhe...jag ska köra med dej ;) moahahha

2008-12-17 @ 10:48:04
Postat av: Johanna

HAHA KÖR PÅ BARA! ;) Jag ska nog visa dig att mig kan du inte bossa över ;D haha!

2008-12-17 @ 23:38:44
URL: http://jagkallasjohanna.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0