Rörig dag.


jisses vilken annorlunda och jobbig dag det har varit. Folk säger alltid att dem hatar måndagar, men jag älskar dem för då solar jag ;) Men det var inte poängen, poängen var den att jag hatar söndagar, eller a, inte alla, men denna gör jag det.
Först börjar det med att ingen rolig är inne på msn, alla är bara inte vid datorn typ. Sen går Robin och Robert ner till garaget och meckar med bilen och Robert kommer sedan tillbaka och hämtar sin dator för att sedan åka hem till mor sin igen medans jag låg och kollade på en film, "Bringing bown the house".. helt okej film faktiskt.
Sen vid 5 taget bestämde Robin och jag oss för att gå hem till mig och hämta en lapp och lite räkningar så att jag skulle få pengar innan jul. Innan vi går säger jag klart och tydligt till Robin att jag lämnar plånbok, mobil och nycklar hemma hos honom. Vi går iväg och möter en familj på vägen som "åååww" :ar mycket åt curre och säger upprepade gånger att "vilka öron :O :D".. Sedan kommer vi till Tunafors skolan (som ligger 5 minuter max) och så kände jag i mina fickor genom att skaka lite i jackan för att höra om dem låg där, men jag hörde inget kling, så kom jag på och skriker ut, fan! Nycklarna ligger ju hos dig.. Jahapp, då blev det bara att gå tillbaka hela vägen typ, dock gick vi till Ekängen och när vi ska handla till att göra äppelpaj så har jag Robins bankkort sedan kvällen innan, så när han ska betala har vi inga pengar att betala för. Han hade bara en tjuga uttagen så vi köpte bara äpplen, vi begav oss hemåt igen för att hämta bankkortet. På vägen hem så tappar Robin Curres bandkoppel (sån som vevar in själv) och Curre blev livrädd för den där saken för att han varit med om en olycka om en sådan när han var liten. Robin gick tillbaka till affären för att handla resten medans jag började med smuldegen och med äpplena, och han orkade inte gå både fram och tillbaka så då tänkte han ta bussen hem igen. Han kollade busstider och sedan begav han sig bort till affären då.. Aa, jätte bra tänkte väl han. Men när han ska gå på bussen istället så har jag också hans busskort sedan i fredags, jätte bra. Så han fick ju gå hem också, tog tio minuter en kvart längre än vad han trodde.
Just det, får inte glömma att när vi kom hem igen innan han gick till affären så hade det gått två timmar. Vi var hemma igen 18.50 exakt ;P
Matlagningen gick väl hyffsat, även med att göra äppelpajen, jag har alla fingrar i behåll än så länge *skratt*
Men sen när vi käkar då.. så ska jag dricka lite av juicen, tror du inte att jag missar? Jag sätter glaset emot munnen, men bara så den snuddar för jag var helt fast i tv:n, så jag häller ut juice på soffan, mattan, benet och foten. Sen när jag ska diska tallrikarna för äppelpajen, så spolar jag lite med vattnet för att få rätt värme typ. Då träffar vattnet ett kärnhus istället och skvätter vatten över mig som en dusch på tröjan. *yey* rolig dag eller? Typ nej... Usch.. men jag har bestämmt mig för att jag inte ska göra något mer idag och jag ska inte säga något. Gör jag inget så kanske jag säger något dumt, men om jag inte säger något heller så kan jag ju inte säga något dumt heller. Eller?

"Skil MultiCutter" - så dålig reklam, han låter som en galning ju *skratt* kanske det som är meningen ;)


Nej nu ska jag fortsätta lyssna på min ljudbok och läsa lite av Pojken som inte fanns.
Update later!

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Melinda

Haha, vilken dag ! Läs om min dag ;)

2007-12-17 @ 18:00:40
URL: http://melindawingren.blogg.se

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0